خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان؛

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم با شرکت بیش از ۲۵۰۰ گلستانی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت:پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم با شرکت بیش از ۲۵۰۰ گلستانی برگزار می‌شود .
کد خبر: ۸۷۷۳۳۵۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: هدف از فعالیت‎های قرآنی افزایش سطح فرهنگ قرآن و اهل البیت (ع) است و به دنبال افزایش فعالیت‎ها و رشد کمی نیستیم.

وی تصریح کرد: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن در سراسر کشور و استان گلستان در 19 و 20 آبان ماه به صورت الکترونیکی و کتبی برگزار می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه آزمون الکترونیکی ویژه کارکنان دولت است، تصریح کرد: در استان گلستان یک هزار و 264 نفر در بخش آزمون الکترونیکی ثبت‎نام کردند که این بخش شامل رشته ترجمه و مفاهیم سوره صف تالیف حجت الاسلام قرائتی است که آزمون آن در روز 19 آبان ماه برگزار می‌شود.

فضیلت از مشارکت بیش از 2500 گلستانی در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در گلستان خبر داد و  اظهار داشت: بخش کتبی ویژه داوطلبان موسسات  و مراکز قرآنی و عموم مردم استان گلستان است که در این بخش یک‌هزار و 274 نفر شرکت کردند که آزمون آن در روز 20 آبان ماه برگزار می‎شود.

وی یادآور شد: این مسابقات در 4 موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، تدبیر در قرآن کریم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و 18 رشته مانند حفظ جزء اول، حفظ جزء یک تا پنج، حفظ 10 جزء، ترجمه و مفاهیم سطح مقدماتی و تکمیلی و ترجمه و مفاهیم سورء صف برگزار می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: آزمون روز 20 آبان ماه در دو نوبت برگزار می‎شود و از ساعت 8:30 تا 10 صبح همه شرکت کنندگان در رشته حفظ با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و پس از آن و در ساعت 11 صبح آزمون سایر رشته‎ها برگزار می‎شود.

فضیلت با بیان اینکه 9 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‎های استان محل برگزاری این آزمون‎ها هستند، گفت: اداره‎های ارشاد شهرستان‎های گرگان، مینودشت، گنبدکاووس، آزادشهر، بندرگرز، آق‎قلا، بندر ترکمن و علی‎آباد کتول برای برگزاری این آزمون در استان گلستان در نظر گرفته شده است.

وی از تجلیل و تقدیر 570 برگزیده پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: اهدای 20 کمک هزینه سفر عمره مفرده به نفرات نخست به قید قرعه، اهدای 50 کمک هزینه سفر عتبات و عالیات به صورت قرعه کشی به برگزیدگان، اهدای 100 کمک هزینه به مشهد مقدس با قید قرعه و اهدای 400 کمک هزینه یک میلیون ریالی سفر به مشهد مقدس به کسانی که امتیاز بالاتر از حد نصاب قبولی را کسب کردند جوایزی است که در پایان این دوره از مسابقات اهدا می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ایجاد انگیزه عمومی ، تقدیر از برترین‎های قرآنی و ارزیابی کمی و کیفی آموزشگاه‎ها و موسسات قرآنی در سطح استان از اهداف برگزاری این آزمون اعلام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها