خبرهای داغ:
نماینده قم در مجلس:

فرهنگ دفاع مقدس تعالی بخش و سازگار با سرشت انسان است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ارزش های دفاع مقدس سازگار با فطرت و سرشت انسان است، گفت: توجه به این فرهنگ موجب رشد و تعالی کشور در همه عرصه ها می شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۵۸۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم و تعدادی از مسئولان رده های نیروهای مسلح استان افزود: آنچه که رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس بود و باعث ناکار آمدی دشمن و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام شد، عواملی چون تجهیزات، تسلیحات، آموزش، سازماندهی و سایر مسائل فیزیکی نبود زیرا دشمن هم به مراتب قوی تر از اینها را در خود داشت.

وی ادامه داد: فرهنگ، اصول، ارزش ها، عوامل معنوی و روحیات حاکم بر جریان دفاع مقدس بود که باعث ماندگاری، استواری و عزت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی و آثار حماسه رزمندگان اسلام شد.

وی تاکید کرد: آنچه که امروز موجب رشد و تعالی کشور در عرصه های اقتصاد مقاومتی، استقلال، رشد علمی و فناوری، پویایی صنعت و غیره و هم چنین مقابله با نفوذ و تهدیدها و جلوه های جنگ نرم دشمنان می شود، توجه به فرهنگ ارزشی دوران دفاع مقدس و استمرار در یادآوری آن است، زیرا اگر به این فرهنگ نپردازیم، با توجه به هجمه های سنگین دشمنان، در این زمینه آسیب پذیر خواهیم بود.

ذوالنوری، آثار و ارزش های دفاع مقدس را یک ذخیره پایان ناپذیر و راهبردی برای نظام نام برد و تاکید کرد: باید بتوانیم این ارزش ها را تثبیت و حفظ کنیم و سپس فراوری و بازتولید نماییم تا از این مواد اولیه، ارزش های دیگری نیز برای جامعه استحصال شود.

وی با تاکید بر این نکته که فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی سازگار با فطرت انسان است، افزود: همه دستگاه های ذیربط باید تلاش کنند که از این فرهنگ غنی، توشه و تغذیه جدیدی را برای جامعه به خصوص نسل جوان و متناسب با نیاز امروز تولید کنند و ان شاءالله کاری کنیم که شرمنده شهدای والامقام نباشیم.

رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی هم چنین به فلسفه تشکیل این فراکسیون در نتیجه تلفیق 2 فراکسیون دفاع مقدس و نیروهای مسلح، اشاره کرد و گفت: این مجموعه با 149 عضو از فراگیرترین فراکسیون های مجلس دهم است و در زمینه رسیدگی به مسائلی همچون بهبود وضعیت شاغلان و مستمری بگیران نیروهای مسلح و مباحثی مرتبط با برنامه ششم تاکنون پیگیری ها و اقدام های خوبی در آن صورت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار بخشی از فعالیت های این اداره کل از جمله ممیزی آثار دفاع مقدس، پیگیری ثبت خاطرات و اسناد حدود 26 هزار رزمنده قمی در دفاع مقدس و پیگیری ساخت مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس با رویکرد توجه ویژه به نقش روحانیت و زنان را تشریح کرد.

احمد حسینی هم چنین ابراز امیدواری کرد: اجرای کامل قانون جامع ایثارگران و تدوین قانون صیانت از آثار فیزیکی و معنوی به جای مانده از دوران دفاع مقدس، از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط پیگیری شود.
ارسال نظرات