خبرهای داغ:

نظافت و خدمت‌رساني شهرداري قم در مسير نجف تا كربلا

رئيس ستاد اربعين حسيني شهرداري قم با اشاره به اعزام بيش از ۴۰۰ نفر از خادمين اربعين حسيني به كربلا در اين هفته، گفت: اين كاروان متشكل از خادمين موكب آستان معصومه(س) و خادمين شهرداري قم امروز براي تامين نظافت مسير طريق الحسين به كربلا اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۳۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
نظافت و خدمت‌رساني شهرداري قم در مسير نجف تا كربلا
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حميدرضا عابدي خرسند با اشاره به تشكيل ستاد اربعين حسيني در شهرداري قم، اظهار كرد: ستاد اربعين شهرداري به دستور شهردار قم راه اندازي شده و كميته هاي مختلف از جمله فرهنگي، خدمات شهري، تبليغات، اجرايي و كنسولي در آن فعال شده است.

وي با اشاره به فعاليت هاي ستاد اربعين حسيني شهرداري قم از يك ماه گذشته، تصريح كرد: در اين مدت اقدامات لازم براي حضور زائرين و مجاورين و خادمين امام حسين(ع) كه ذيل مجموعه مديريت شهري براي خدمت گذاري در اين همايش عظيم معنوي و حسيني آماده مي شود، انجام شده است.

عابدي خرسند به جايگاه ويژه معنوي و مذهبي قم اشاره كرد و افزود: با وجود آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران، فضايي معنوي و مذهبي در شهر قم حاكم بوده و در اين ايام نيز مردم ولايتمدار و انقلابي اين شهر حضوري چشم‌گيرتر و ويژه‌تر در مراسم اربعين حسيني دارند.

وي با بيان اينكه تعداد و كيفيت بالاي موكب‌هاي استان قم در همايش عظيم اربعين حسيني نشان از ارادت ويژه مردم اين خطه مقدس به اهل بيت(ع) دارد، افزود: همچنين قرارگيري اين شهر در مركز كشور و مسير تردد زائرين به سمت مرز عراق، نيازمند تدبيراتي ويژه براي خدمت‌رساني به زائرين است كه در اين زمينه شهرداري برنامه‌ريزي هاي گسترده‌اي انجام داده است.

عابدي خرسند از آغاز اعزام كاروان خادمين اربعين حسيني به كربلا از پنج شنبه اين هفته، خاطرنشان كرد: بخشي از افراد اعزامي داوطلبان ثبت نام شده از بين پرسنل، مديران و نيروهاي شهرداري قم هستند و بخشي ديگر دانشجوياني هستند كه با همكاري دانشگاه‌ها امور مرتبط با ثبت نام آنها انجام شده است.

عابدي‌خرسند با بيان اينكه در اين مرحله بيش از ۴۰۰ نفر از خادمين موكب آستان مقدس حضرت معصومه(س) و خادمين شهرداري به كربلا اعزام خواهند شد، اضافه كرد: اين افراد كار خدمت رساني و نظافت بخش عمده مسير طريق الحسين در جاده نجف به كربلا را بر عهده دارند و با برنامه ريزي صورت گرفته سعي داريم امسال با نظم و تعداد بيشتر با لباس‌هاي متحدالشكل و با شعار و لوگوي «بهشت؛ راه حسين است» خدمت‌رساني به زائرين اربعين حسيني را انجام دهيم.

وي با بيان اينكه پايگاه اصلي خادمين شهرداري قم در اربعين حسيني موكب آستان حضرت معصومه(س) در ۲۰ كيلومتري كربلا و جنب مدينه الزائرين است، افزود: عمده خدمات رساني اين موكب نيز با همكاري شهرداري قم انجام خواهد شد و در اين راستا علاوه بر بخشي از تجهيزات و امكانات شهرداري چندين تن ميوه و تره بار به كربلا ارسال شده است.

رئيس ستاد اربعين حسيني شهرداري قم ارسال تجهيزات شهرداري از جمله خودرو آتشنشاني، دستگاه پرس زباله، بابكت، تانكر آب، كانكس هاي اسكان و سرويس هاي بهداشتي پرتابل به كربلا را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اينكه يكي از مشكلات مسير طريق الحسين كمبود سرويس‌هاي بهداشتي و حمام است، تعدادي سرويس بهداشتي پرتابل آماده شده كه به كربلا ارسال مي شود.

عابدي خرسند از ارسال ۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز براي انتقال زائرين خبر داد و افزود: اين اتوبوس ها همچنين در مسير بازگشت از كربلا به زائرين خدمات رساني مي كنند.

وي حضور اكيپ هاي گشت اتوبوسراني و بازرسين براي نظارت بر عملكرد اتوبوس ها، وسائل نقليه و تجهيزات خدماتي را مورد توجه قرار داد و گفت: تعميرگاه سيار سازمان اتوبوسراني نيز به مرز اعزام خواهد شد تا خدمات رساني به اتوبوس ها را داشته باشد.

رئيس ستاد اربعين حسيني شهرداري قم با اشاره به آماده سازي بسته‌هاي فرهنگي با همكاري آستان مقدس حضرت معصومه(س) براي توزيع بين زائرين اربعين، افزود: در اين بسته‌ها ادعيه‌ها، نكات بهداشتي، نكات مرتبط با امر به معروف و نهي از منكر و... جمع آوري شده و در اختيار زائرين قرار خواهد گرفت.

عابدي‌خرسند تصريح كرد: همچنين تنديس هايي با المان حرم حضرت معصومه(س) آماده شده كه به موكب هاي عراقي براي تقدير و تشكر از ميزباني از زائرين امام حسين(ع) اهدا خواهد شد و به عنوان يك اقدام فرهنگي براي نشان‌دادن دوستي و مودت بين علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به مسئوليت شهرداري تهران به عنوان كميته خدمات شهري ستاد مركزي اربعين كشور، خاطرنشان كرد: شهرداري قم در اين كميته نيز حضوري فعال داشته و وظايفي علي‌رغم خدماتي كه عنوان شد در اين ايام انجام مي دهد و ذيل اين كميته فعاليت خواهد كرد.

رئيس ستاد اربعين حسيني شهرداري قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حمايت از موكب هاي اربعين حسيني و همكاري در امور فضاسازي شهري در اين ايام، تصريح كرد: حمايت از فعاليت‌ها و اقدامات موكب هاي آستان قم در همايش عظيم اربعين حسيني در زمينه كمك هاي مردمي، اطلاع رساني و فرهنگي نيز امسال در دستور كار شهرداري بوده است.

عابدي خرسند با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني شفاف، دقيق و دلسوزانه خدمات ستاد اربعين به مردم، بيان كرد: ضمن تشكر از تمامي اهالي قلم و خبرنگاران بابت همراهي هميشگي شان با مديريت شهري، اميدواريم اصحاب رسانه ما را در نظم، هماهنگي و انسجام بيشتر خدمات رساني در حركت عظيم اربعين ياري كرده و خدماتي كه ذيل پرچم آستان مقدس حضرت معصومه(س) به عاشقان و دوست‌داران امام حسين(ع) ارائه مي‌شود، اطلاع رساني كنند.

وي در آخر اظهار داشت: جا دارد از توليت محترم آستان حضرت معصومه(س) و مسئولان موكب آن حضرت تشكر و قدرداني ويژه داشته باشم كه امسال ما را به عنوان خادم آستان براي خدمت‌رساني به زائرين اباعبدالله‌الحسين(ع) پذيرفتند تا در كنار آنها بتوانيم ان‌شاءالله خالصانه به زائران و مجاوران كربلاي معلي خدمت‌رساني شاياني داشته باشيم.
ارسال نظرات