خبرهای داغ:
در اعتراض به جنایات عربستان در یمن صورت گرفت؛

نامه سرگشاده استادان دانشگاه‌های همدان به دبیرکل سازمان ملل

استادان دانشگاه‌های استان همدان در اعتراض به جنایات جنگی و نسل‌کشی عربستان در کشور یمن به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه‌ای سرگشاده نوشتند.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۳۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
نامه سرگشاده استادان دانشگاه‌های همدان به دبیرکل سازمان مللبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، استادان دانشگاه‌های استان همدان در اعتراض به جنایات جنگی و نسل‌کشی عربستان در کشور یمن به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه‌ای سرگشاده نوشتند.

در این نامه آمده است:

جناب آقای بان کی‌مون دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

یکی از وظایف و اختیارات دبیرکل در منشور سازمان ملل، حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و سخنگویی در راستای منافع مردم جهان و میانجی‌گری در صحنه‌های بین‌المللی است. امروزه در مکتب اومانیسم، حقوق بشر و نظایر آن که به‌ظاهر مدعی و مسئول پاسخگویی به جنایات تاریخی هستند، و در دهه حاضر در دوران مدیریت شما حوادثی در حال رخ دادن است که قطعا آیندگان و تاریخ نحوه برخورد شما و تصمیم‌گیری شما درباره این وقایع اسفناک و دردآور را به قضاوت خواهد نشست!

آنچه امروزه در منظر و مرآی انسان‌های پاکدل و افکار جهانیان با وقاحت و به گستاخی آشکار، صورت می‌گیرد، جنایات شرم‌آور و وحشتناکی است که انسان‌های بیداردل با وجدان را آزرده خاطر و دل نگران می‌سازد! و مایه‌ای می‌شود تا مدافعان حقوق بشر و سازمان‌ها و محافل بین‌المللی را به ابراز ناخرسندی از وضعیت موجود حاکم بر سازمانی که شما عهده‌دار مسئولیت آن هستید، وادار نماید تا زمینه‌ای شود که شما را به انجام مأموریتی مهم برای احقاق حقوق مردمی ستمدیده فرا خواند! و سکوت مدعیان حفاظت از نظم جهانی در برابر اعمال شنیع و نامردمی گروهی سر سپرده جهانخواران که با کشتارهای بی‌رحمانه کودکان و زنان و نسل‌کشی‌های ناجوانمردانه در یمن هر روز صحنه‌های فجیعی را پدید می‌آورند، شرمگنانه به آنان یادآوری نمایند! اگر این حوادث برای مردم کشور شما به وقوع می‌پیوست، باز هم با دریافت دلارهای سعودی سکوت می‌کردید؟ رژیم منحوس و نامشروع و تا دندان مسلح آل‌سعود را که از هیچ جنایتی در دوران سلطه‌اش بر مردم مظلوم عربستان کوتاهی نکرده، اینک با حمایت مشتی درنده خوی انسان‌نما به مقابله با انقلاب و مطالبه حقوق حقه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن برخاسته و برای ابراز بندگی و سرسپردگی بی‌چون و چرای خود به جانیان صهیونیست، بی‌مهابا هر نوع جنایتی را نسبت به مردم بی‌دفاع یمن روا می دارند.

ما ضمن محکوم نمودن اقدامات جنایت‌پیشگان آل‌سعود به سرکردگی آمریکا و چند کشور اروپایی از جنابعالی انتظار داریم برای اجرای مسئولیت خویش در حفظ صلح جهانی و حمایت از حقوق انسانی مظلومان و بازگردانیدن اعتبار از دست رفته سازمان ملل و جبران‌بخشی از قصور و تقصیرات دبیران آن، به اقدامی هوشمندانه دست یازید و بکوشید با تغییر در روش، بی‌تفاوتی و مسئولیت‌ناپذیری گردانندگان آن سازمان را در مواجهه با مسائل تاریخ ساز به نحو مطلوبی دگرگون کنید و از هر اقدام بازدارنده‌ای در برابر رژیم سعودی و حامیان آن بهره‌برداری کنید و متجاوزان را با قدرت سر جایشان بنشانید و با تشکیل دادگاه صالح بین‌المللی محاکمه جنایتکاران آل‌سعود را تسریع بخشیده و این آدم‌کشان حرفه‌ای را به اشد مجازات برسانید تا عبرتی برای دیگر افراد جنایت پیشه باشند.

گرچه مردم مبارز یمن، پیروز این کارزار نابرابر خواهند بود. آنان در طی مدتی که مورد هجوم وحشیانه چپاولگران بوده‌اند به اثبات رسانیده‌اند که با صبر و بردباری و ایستادگی در برابر زورگویی‌های متجاوزان و با توکل به خداوند متعال، از عزت و کرامت خود و تمامیت ارضی کشور خویش دفاع کرده‌اند و تا پیروزی نهایی مدافعه خواهند داشت و تا پوزه دشمنان کینه‌توز دین و میهن خودشان را به خاک مذلت نکشانند از پای نخواهند نشست و آیندگان مقاومت قهرمانانه آنان را تحسین خواهند نمود، لیکن در این میان شما باید توجه داشته باشید که سازمان ملل و محافل بین‌المللی در محکمه تاریخ باید پاسخگو باشند تا چنان جنایات وحشت‌آور و شرمنده‌سازی به پای آنان نوشته نشود!

انتهای پیام/

ارسال نظرات