خبرهای داغ:
با سخنرانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی و پیام رهبر معظم انقلاب

همایش ملی صدف کوثر در قم برگزار می‌شود/ انتشار موسوعه حضرت خدیجه(س)

دبیر علمی همایش ملی صدف کوثر از برگزاری این همایش به منظور تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در روز دوم دی ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۶۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی همایش حضرت خدیجه(س)(صدف کوثر) اظهار کرد: تاکنون 120 مقاله به این همایش رسیده است که از این تعداد 30 مقاله برگزیده شد و تعدادی از آنها مقاله سفارشی است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه موسوعه حضرت خدیجه(س) با محققان دارالحدیث قرارداد منعقد شد تا در قالب چهار جلد تدوین شود، تاکنون این موسوعه حدود 50 درصد پیشرفت داشته است که در روز همایش رونمایی می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی صدف کوثر با بیان اینکه مجموعه مقالات همایش در قالب دو جلد منتشر می‌شود، گفت: شهردار قم دستور داد میدان یا بلواری در شهر قم به نام حضرت خدیجه همزمان با همایش نامگذاری ‌شود تا شأن بانوی بزرگوار رعایت شود و وعده داد تمام تبلیغات سطح شهر در زمینه همایش رایگان در اختیار گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی با صدا و سیما در زمینه پخش همایش صورت گرفته و دو تا سه برنامه پیش از همایش در صدا و سیما پخش می‌شود تا فضاسازی برای این برنامه صورت گیرد.

رفیعی عنوان کرد: برگزاری سه پیش نشست در جامعة المصطفی، بنت الهدی و جامعة الزهرا از اقدامات دیگری است که برای ایجاد فضاسازی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سه کمیته اجرایی، سیاست‌گذاری و علمی در این همایش فعال هستند، گفت: بسته فرهنگی نیز به این منظور تهیه شده که در قالب دو کتاب و دو نرم‌افزار به حاضران اهدا می‌شود و همچنین یک نشریه پیش از همایش به نام صدف کوثر منتشر شده است.

دبیر علمی همایش ملی صدف کوثر از برگزاری این همایش در روز دوم دی ماه امسال خبر داد و افزود: بخش اول این همایش صبح در مدرسه امام خمینی برگزار می‌شود که گزارش دبیر علمی همایش،‌ قرائت دو تا سه مقاله و سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله جوادی آملی از جمله برنامه‌های آن است و پیام رهبر معظم انقلاب به صورت صوتی و کتبی در این همایش ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ برنامه بعد از ظهر نیز با همین رویکرد از ساعت 14:30 تا 17 در جامعة الزهرا برگزار می‌شود که دو مقاله ارائه می‌شود و یکی از شخصیت‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازد. در این همایش از دو نفر آفرینندگان اثر تجلیل می‌شود.
ارسال نظرات