خبرهای داغ:
در موکب اهالی قم المقدسه در کربلا برگزار می‌شود

اجرای طرح ختم قرآن به نیابت از شهدای استان قم

معاون فرهنگی موکب اهالی قم المقدسه گفت: طرح ختم قرآن به نیابت 6 هزار شهید استان قم در شهر کربلا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۵۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی حاجی رضا اظهار کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی موکب در شهر کربلا فراهم کردن بستر ختم قرآن به نیابت 6 هزار شهید استان قم در شهر کربلا و در جوار حرم باشکوه حضرت سید الشهدا و حرم مطهر حضرت عباس(ع) است.

وی بیان کرد: از روز اول پذیرش اسکان زائرین در موکب، این طرح به زائرین ارائه شد و مورد استقبال همه زائرین قرار گرفت.

معاون فرهنگی موکب اهالی قم المقدسه با بیان اینکه زائرین عزیز با حضور در واحد پذیرش برای اسکان، فرم مربوطه را دریافت می‌کنند تصریح کرد: تکمیل این فرم توسط زائرین به منزله قبول این طرح است و قرائت حداقل یک حزب از قرآن را متعهد می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که حداقل 50 ختم قرآن به نیابت شهدای استان قم خوانده شود گفت: هر زائر به نیابت یک شهید یک حزب قرآن را انتخاب می‌کند و در پایان تعداد ختم‌های قرآن به وسیله سامانه پیامک به همه زائرین شرکت کننده در این طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

حاجی‌رضا افزود: اقتدار و عزت امروز ایران مرهون فداکاری ایثارگرانی است که جان خود را خالصانه برای نابودی دشمنان انقلاب و اسلام فدا می‌کنند و ما نیز وظیفه داریم همواره به یاد شهدا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف زنده نگاه داشتن یاد و راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان و یاد شهدای سرافراز مدافع حرم برگزار می‌شود.
ارسال نظرات