خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛

کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد هر کشور محسوب می شود/برنامه های هفته کارآفرینی در گلستان اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد هر کشور محسوب می شود که بسیار مورد توجه است.
کد خبر: ۸۷۷۷۲۸۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، پیش از ظهرامروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بحث کارآفرینی یکی از موضوعاتی است که در کشور ما مهجور مانده است.

وی افزود: در بسیاری از قسمت ها اتفاق افتاده که از این واژه ها استفاده ابزاری شود تا استفاده واقعی و بیشتر جنبه شعاری داشته باشد.

مازندرانی با بیان اینکه کارآفرینی خود دارای دنیای بسیار عظیمی است، اظهارداشت: امروز کارآفرینی باعث تغییر دنیا شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون دنیا به سمت دانشگاه های کارآفرینی روی آورده است اما در استان ما دانشگاه کارآفرین به عنوان یک اصطلاح شناخته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برای اینکه بحث کارآفرینی جایگاه اصلی خود را پیدا کند این هفته را به نام هفته کارآفرینی نامگذاری شده است که باید یک تغییر در فرهنگ و نگاه جامعه در خصوص کارآفرینی اتفاق افتد.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی یک چیز پیچیده و سخت نیست، افزود: ما می خواهیم از خلاقیت، ایده ها و نوآوری انسان ها استفاده کنیم.

مازندرانی با بیان اینکه کارآفرین کسی است که با استفاده از خلاقیت و نوآوری یک مسئولیت را قبول می کند، اظهارداشت: کارآفرینان کسانی هستند که قبول ریسک و مسئولیت می کنند و برای ارائه خدمات به جامعه تلاش می کنند که به همین منظور کارآفرین برای دنیا مهم است.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی موتور محرکه اقتصاد هر کشور محسوب می شود که بسیار مورد توجه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که با وجود افراد کارآفرین می توان بسیاری از مشکلات حتی در حوزه سیاست را برطرف کرد.

وی گفت: باید درجهت ترویج فرهنگ و ایجاد تفکر کارآفرینی در جامعه و محیط اطراف خود تلاش کرد چرا که امروز دنیا رو به تغییر شتابان است.

مازندرانی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که اگر در زمانی نوآوری و بازپروری علم به مدت 100 سال طول می کشید اما اکنون این آمار به زیر 30 سال رسیده است که اینجا نیاز به مقابله برای تغییرات است.

وی افزود: بحث کارآفرینی به عنوان یک پیچیدگی که در روزگار جدید و امروز به کار می رود بسیار شده و برای حل آن نیاز به افراد نخبه و خلاق دارد.

گلستان جزو استان های شناخته شده در بحث بیکاری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در سال 94 میزان 11.8 درصد است، اظهارداشت: نرخ بیکاری در بهار سال 95 میزان 13.8 درصد و در تابستان همین سال 13.1 درصد اعلام شده است که این آمار نشان می دهد که استان گلستان جزو استان هایی که بیکاری در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که اکنون در جامعه بیکار هستند جزو افراد عادی به شمار نمی آیند بلکه افراد فارغ التحصیل هستندکه نمی توان آنها را در سطح پایین به کار گرفت.

مازندرانی با اشاره به بحث دانایی، گفت: با توجه به اینکه در سالیان دور منابع پولی جزو قدرت جهانی شناخته شده بود اما امروز دانایی جزو ثروت هر کشور شناخته شده است که باید وارد این عرصه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد کارآفرین ایجاد ارزش می کنند باید بحث کارآفرینی را جدی گرفت و آن را مورد توجه خود قرار داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهارداشت: با توجه به اینکه این هفته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان هفته کارآفرینی نام گرفته است در این راستا برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در روز دوشنبه (24 آبان) که به نام روز کارآفرینی و رسانه های گروهی نام گرفته است گفتگوی برخی از صاحب نظران حوزه کار آفرینی با صدا و سیمای استان انجام می شود.

مازندرانی گفت: در روز سه شنبه (25 آبان) با عنوان کارآفرینی و آموزش شاهد برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی و بازدید از واحدهای کارآفرینان برتر خواهیم بود.

وی روز جهارشنبه (26 آبان) را روز کارآفرینی با رویکرد تعاونی اعلام کرد و افزود: در این روز نشست با تشکل های تعاونی و کارآفرینان برتر سنوات گذشته برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهارداشت: در روز پنج شنبه (27 آبان) که به نام کارآفرینی و فرهنگ ایثار و شهادت نام گرفته است تجلیل از مقام شامخ شهدا و عطر افشانی مزار شهدا و سخنرانی پس از مراسم زیارت عاشورای اداره کل در خصوص فرهنگ کار آفرینی در اسلام صورت می گیرد.

وی از حضور در نماز جمعه بصورت گروهی در روز جمعه (28 آبان) خبر داد و گفت: در روز  (9 آبان) که به نام کارآفرینی و تاک دانش نام گرفته است شاهد راه اندازی دفاتر مشاوره کارآفرینی در دانشگاه و جلسه هم اندیشی با مربیان کارآفرینی (دانشگاه علمی کاربردی استان) خواهیم بود.

 انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها