استاندار مرکزی تاکید کرد

ارتباط دانشگاه و صنعت نیاز جامعه امروز /عدم توجه به حرفه‌آموزی از مشکلات نظام آموزشی

استاندار مرکزی گفت: خروجی تحصیلات تکمیلی صنعت، کار و اشتغال نیست متاسفانه غفلت از مهارت‌گرایی در نظام آموزشی معضل اصلی نظام آموزش کشور است.
کد خبر: ۸۷۷۷۹۱۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمود زمانی‌قمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به لزوم توجه به بحث حرفه‌آموزی در نظام آموزش گفت: در نظام آموزش متاسفانه به مبحث حرفه‌آموزی توجه‌ای نشده است.

وی افزود: نظام آموزشی کشور به گونه‌ای طراحی شده که اگرچه در بخش تحصیلات تکمیلی افراد صاحب نظر تربیت شده‌اند اما متاسفانه خروجی تحصیلات تکمیلی صنعت، کار و اشتغال نیست.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این شعار که مرتب ارتباط بین دانشگاه و صنعت را مطرح می کنیم سازنده نیست باید در عمل به آن برسیم، اگر با شعار مشکلات رفع می شد مطمئنا ما به خاطر اینکه زیاد شعار می‌دهیم پیشرفت کرده بودیم.

زمانی‌قمی یادآور شد: در رویکرد اخلاقی خیمه جمهوری اسلامی را برپا کردیم تا اخلاق و مبانی و دینی را در جامعه مستقر سازیم، در حوزه تخصصی نیز باید به جای سرمایه گذاری برای مدرک و تحصیلات تکمیلی، بر مهارت آموزی و حرفه آموزی سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک طرح ملی است که در استان مرکزی بخشی از این سند تحت عنوان تنوع بخشی به محیط آموزشی بناست اجرا شود و برای این منظور همه دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی بایستی به وظیفه خود در این حوزه عمل کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شورای اداری بایستی شکل بگیرد و آموزش و پرورش تکالیف هر یک از دستگاه‌ها را به شکل جداگانه احصاء و پس از تائید استاندار به دستگاه‌ها ابلاغ کند و بر روند اجرای این وظایف نیز نظارت داشته باشند.

زمانی‌قمی با انتقاد از نظام آموزش گفت: آنچه که ما در سالیان متوالی در نظام آموزشی برقرار کرده‌ایم این بوده که نسل جوان از والدین و دولت متوقع باشد و تنها به دنبال پشت میز نشینی باشند اما باید این روند در حوزه تربیتی و علمی نقض موجود رفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات