خبرهای داغ:
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم خبر داد

احداث 2200 تخت بیمارستانی جدید در استان قم

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم گفت: هم‌اکنون 2200 تخت بیمارستانی در استان در حال احداث است، درحالی‌که تمام تخت‌های بیمارستانی استان تاکنون 1750 تخت بوده است.
کد خبر: ۸۷۷۸۵۰۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن رضوی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که در تالار معصومیه ساختمان فرمانداری برگزار شد، در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی استان گفت: از 2100 واحد صنعتی که در استان قم در ابتدای تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی مورد پالایش قرار گرفتند، 90 درصد واحدها با مشکلاتی مواجه بودند. 30 درصد از واحدهای صنعتی استان تعطیل‌ شده بودند و 70 درصد بقیه هم به‌صورت نیمه فعال با 50 درصد ظرفیت خود تولید می‌کردند.

وی ادامه داد: مشکلات واحدهای صنعتی مسائلی همچون نداشتن بازار فروش، کمبود نقدینگی، مالیات زیاد و تجهیزات فرسوده بود و با برگزاری جلساتی با حضور مدیران استان، به این مشکلات ورود کردیم و بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی به‌خصوص در بحث مالیات حل‌ شده و 180 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان نقدینگی تزریق‌ شده است.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی در استان کوچک و جزو صنایع خرد هستند افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان با چهار کارگروه تخصصی از جمله در خصوص امور تولیدی، امور عمرانی، امور اجتماعی و امور اداری فعالیت خودش را آغاز کرد، این ستاد امسال با حضور استاندار 15 جلسه برگزار کرد و 15 جلسه هم در کارگروه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد.

رضوی با اشاره با کمک بانک‌های دولتی به واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: با کمک برخی از بانک‌های دولتی همچون صنعت و معدن، ملت و کشاورزی مشکلات برخی از واحدهای تولیدی را در استان حل کردیم، اما بانک‌های خصوصی با وجود اینکه نیمی از منابع مالی استان را در اختیار دارند، در این خصوص همکاری خوبی نداشتند و حتی برای بانک‌های دولتی مشکلاتی را درست کردند.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم که با مکاتبه با ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برخی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی استان را هم حل کنیم، با اجرای سیاست‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی توانستیم که جلوی کاهش اشتغال و تعطیلی واحدهای تولیدی را در استان بگیریم و شاهد رشد مثبت در حوزه اقتصاد بودیم.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم افزود: یکی از سیاست‌های دولت واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است که از حدود 100 طرحی که در استان مورد بررسی قرار گرفت، 62 طرح قابل‌ واگذاری بود. با دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری این پروژه‌ها جلساتی برگزار کردیم و در این خصوص فراخوان دادیم.

رضوی با اشاره به پروژه‌های قابل‌ واگذاری استان قم به بخش خصوصی گفت: تاکنون یک پروژه دولتی در استان به بخش خصوصی واگذارشده و هفت پروژه دیگر هم در سازوکار واگذاری قرار دارد، حجم پروژه‌های قابل‌ واگذاری استان 1800 میلیارد تومان است و زمینه واگذاری 200 میلیارد تومان از این پروژه‌ها فراهم‌ شده است.

وی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی 51 پروژه به 20 دستگاه اجرایی استان ابلاغ‌شده که پیشرفت این پروژه‌ها رصد می‌شود و سعی داریم که این پروژه‌ها امسال به نتیجه برسد. اجرای این پروژه‌ها در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی در سطح استان است. اقتصاد استان قم، خدمات محور است و خود شهر قم به‌عنوان یک شهر زیارتی و گردشگری شناخته می‌شود و 54 درصد اقتصاد استان را بخش خدمات تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم افزود: بحث گردشگری و سلامت در استان مورد توجه مدیران استان قم قرار دارد و منابع بانکی و سرمایه‌گذاران به این بخش‌ها هدایت می‌شود. هم‌اکنون به تبعیت از سیاست‌های دولت، 2200 تخت بیمارستانی در استان در حال احداث است، در حالی‌ که تمام تخت‌های بیمارستانی استان تاکنون 1750 تخت بوده و این پروژه‌ها عمدتاً با منابع بخش خصوصی در حال احداث است.

رضوی با اشاره به افزایش تخت‌های اقامتی در استان قم گفت: هم‌اکنون 10 هزار تخت اقامتی در هتل‌ها، مهمانسراها و زائرسراهای قم داریم، اما بخش خصوصی به همین تعداد، تخت اقامتی جدید در استان در حال احداث است و در چهار سال آینده شاهد یک جهش بزرگ در بخش گردشگری و درمان استان قم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در استان قم به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه خوبی شده است گفت: هم‌اکنون 45 شرکت دانش‌بنیان در استان وجود دارد و رتبه استان در زمینهٔ شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشو، 13 است. البته باز هم جای کار بیشتر در این زمینه در استان وجود دارد، همچنین با تشکیل یک کارگروه تخصصی به دنبال افزایش بهره‌وری در استان قم هستیم.
ارسال نظرات