خبرهای داغ:
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم خبر داد

کاهش شدید دمای استان قم در هفته آینده

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم گفت: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دمای استان 15 درجه کاهش خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۶۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: وضعیت آب و هوای استان قم طی سه روز آینده قسمتی ابری است و در برخی از ساعات افزایش ابر و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز بیشترین دما 25 درجه و کمترین دما پنج درجه است، اما فردا حداکثر و حداقل 26 درجه و هفت درجه خواهد بود، روز جمعه میزان بیشترین و کمترین درجه دمای استان به 27 درجه و 6 درجه می‌رسد، طی سه روز آتی افزایش ملایم دمای هوا را در استان قم شاهد خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: امروز سرعت باد بین 25 تا 35 کیلومتر بر ساعت است، اما فردا سرعت به 20 تا 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید، در اواخر روز جمعه سرعت باد در استان افزایش پیدا می‌کند و به 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

قاضی با اشاره با کاهش دمای در استان قم اظهار کرد: از اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما را در استان خواهیم داشت و در هفته آینده بارش باران برای استان قم پیش‌بینی می‌شود، این بارش در ارتفاعات استان به شکل برف خواهد بود، از روز جمعه تا یک شنبه هفته آینده دمای استان 15 درجه کاهش خواهد داشت و هوای سرد تا اواخر هفته آینده در قم ماندگار است.

وی ادامه داد: از فردا با افزایش سرعت باد در استان قم از شدت آلودگی هوا در این استان کاسته می‌شود، در هفته آینده هم با شروع بارش‌ها در استان، این آلودگی به صورت کامل از بین می‌رود، آلودگی هوای استان از اوایل هفته جاری شروع شد و دلیل آن پایداری و سکون هوا و انباشت آلاینده‌های جوی بود که با وزش باد از شدت آن کاسته می‌شود.

  • رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: آلودگی هوا طی روزهای اخیر بیشتر در شهر قم و مناطق صنعتی استان بود، در هفته آینده هم آب و هوای استان قم به صورت کامل عوض می‌شود و بارش‌ها را در اوایل و اواخر هفته آینده شاهد خواهیم بود.
ارسال نظرات