خبرهای داغ:
رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان خبر داد؛

اجرای بیش از 2500 ویژه برنامه هفته بسیج در گلستان

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان از اجرای بیش از 2500 ویژه برنامه هفته بسیج در گلستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۸۹۰۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سرهنگ عبدالله عینعلی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت تشریح برنامههای هفته بسیج استان گلستان، اظهار کرد: یکهزار و 500 برنامه فرهنگی هنری، 520 برنامه ورزشی، 160 برنامه محرومیتزدایی،  150 برنامه بصیرتی و سیاسی، 85 برنامه دفاعی رزمی، 55 برنامه علمی، 50 برنامه اقتصاد مقاومتی و 45 برنامه عمرانی در هفته بسیج به اجرا درمیآید.

وی افزود: برنامههای هفته بسیج در 14 ناحیه، 99 حوزه مقاومت، یکهزار و 950 پایگاه و کانون بسیج برگزار میشود که 50 برنامه استانی، 170 برنامه ناحیهای، 560 برنامه حوزهای و یکهزار و 785 برنامه پایگاهی در این ایام تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان از برگزاری بیش از 8 هزار و 174 نشست حلقه صالحین در سطح پایگاههای مقاومت در طول هفته بسیج خبر داد و افزود: 200 نشست به همت حلقههای ویژه برگزار میشود.

سرهنگ عینعلی در خصوص برنامههای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: 240 میلیارد ریال تسهیلات به منظور راهاندازی بیش از 2 هزار و 500 واحد عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی کوچک تخصیص یافت که 25 درصد این مبلغ در عرصه بسیج بوده است.

وی گفت: تهسیلات مذکور در بخش صنایع تبدیلی کوچک شامل روغنکشی، ترشیجات، سبزی خشککنی و در عرصههای اقتصاد مقاومتی شامل پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، پرورش ماهی و پرورش دامهای سبک و سنگین اختصاص پیدا کرده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه در بخش نظام تربیتی صالحین سه برنامه شاخص تعریف شده است، افزود: در سالروز بسیج مستضعفین «پنج آذر» گردهمایی و اجتماع بزرگ بسیجیان مدافع حرم برگزار میشود این اجتماع با حضور بسیجیان حلقههای تربیتی صالحین در قالب گردانهای بیتالمقدس، کوثر، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و سایر اقشار مختلف حدود 30 هزار نفر برگزار میشود.

سرهنگ عینعلی از اجتماع بزرگ بسیجیان مدافع حرم در میعادگاه نمازجمعه خبر داد و گفت: این برنامه در سراسر استان برگزار میشود که دیدار با خانوادههای شهدای مدافع حرم نیز در این برنامه گنجانده شده است.

وی از برگزاری نشست «منتظران موعود پیامبر اعظم(ص)» خبر داد و گفت: این برنامه در قالب 970 نشست در سطح پایگاههای بسیج برگزار میشود و همایش عاشقان ولایت در سطح حوزههای مقاومت بسیج در سطح 50 نشست انجام خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان گفت: در شهرستان آزادشهر «گیاهان دارویی»، علیآبادکتول «تولید عسل»، گرگان «ترشیجات و کنسروجات»، آققلا «مرغ و منبتکاری»، گمیشان و بندرترکمن «قالیبافی»، بندرگز «فرآوردههای قارچ»، کردکوی «حصیربافی و نساجی» مورد استعدادیابی قرار گرفته است.

سرهنگ عینعلی به فعالیت بسیج در بخش محرومیتزدایی اشاره کرد و افزود: تیم تک تخصصی پزشکی به مناطق محروم و مرزی استان و تیمهای تخصصی بهداشتی به 14 نقطه محروم، مرزی و کمبرخوردار اعزام میشوند تیم چشم پزشکی در غرب استان «گمیشان» خدماتدهی خواهد کرد و تیم تخصصی داخلی و پوست در شرق گلستان ارائه خدمات خواهد داشت.

وی از افتتاح سالنهای 9 دی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان خبر داد و گفت: این سالنها با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 660 میلیون ریال به بهرهبرداری میرسد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان از برگزاری همایش طلایهداران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از خیرین در عرصههای سازندگی، محرومیتزدایی، الگوهای موفق بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی و برترینهای اردوهای جهادی خبر داد و افزود: این برنامه ششم آذرماه جاری در کانون طه گرگان برگزار میشود.

سرهنگ عینعلی گفت: یکم آذرماه جاری نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در مرکز استان گلستان و در محل پارکشهر افتتاح میشود.

وی بر لزوم استعدادیابی اقتصادی در هر شهرستان تاکید کرد و افزود: برای اینکه هر شهر را تبدیل به قطب اقتصادی کنیم استعدادیابی انجام دادیم که شهرستان مراوه تپه زمینه فعالیت «قالیبافی و دوغ شتر» را دارد، شهرستان کلاله «تخم هندوانه»، گالیکش «گیاهان دارویی»، مینودشت «نوغانداری، ابریشم»، گنبدکاووس «دوغ شتر» و رامیان «گوهرتراشی» استعدادیابی شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه نینوا استان گلستان در پایان از حضور پر خیر و برکت شهدای گمنام به استان ولایتمدار گلستان خبر داد و گفت: 28 صفر همزمان با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)؛ استان گلستان میزبان شهدای گمنام میشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها