خبرهای داغ:
دبیر ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س):

روزانه از ۱۰ هزار نفر در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرایی می‌شود

دبیر ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در حوزه پذیرایی در سه وعده موکب حضرت فاطمه معصومه(س) روزانه پذیرای ۱۰ هزار زائر حسینی است.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۷۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جواد بهشتی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در عمود 1080 مسیر نجف به کربلا برپا شده است که در سه حوزه خدماتی و رفاهی، فرهنگی و درمانی به زائرین ارائه خدمات می‌کند.

وی برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش چای، دمنوش و آب‌معدنی، نان داغ و توزیع سوهان قم را از جمله اقدامات در حوزه خدماتی برشمرد و افزود: در حوزه پذیرایی نیز در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، موکب روزانه پذیرای 10 هزار زائر حسینی است.

دبیر ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: محل قرارگیری موکب به علت نزدیکی به شهر کربلا سبب شده برخی خدمات مانند تعمیر کیف، کفش، ویلچر، کالسکه و اکثر نیازهای زائران در موکب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، پاسخ به سوالات شرعی به زبان‌های مختلف عربی، اردو، انگلیسی و فارسی، برپایی نمایشگاه شخصیت شناسی حضرت فاطمه معصومه(س)، برگزاری مراسم عزاداری دو وعده بعد از نماز ظهر و بعد از نماز مغرب و برپایی محفل قرآنی قبل از نماز مغرب و عشا نیز ازجمله اقدامات در حوزه فرهنگی در موکب است.

بهشتی‌پور اعزام سفیران کریمه را از دیگر اقدامات موکب حضرت فاطمه معصومه(س) دانست و گفت: سفیران کریمه در سه گروه در مسیرهای نجف به کربلا، حله به کربلا و به‌ عکس در این مسیرها با سرکشی به مواکب مختلف پرچم متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را به آن‌ها اهدا می‌کنند.

وی ارائه خدمات درمانی در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: با همکاری هلال‌احمر استان قم و با حضور حدود 40 نفر از کادر پزشکی استان در دو بخش خواهران و برادران به ارائه خدمت درمانی مشغول هستیم.

دبیر ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز کرد: شهرداری قم نظافت مسیر، اطراف موکب و حدود 100 عمود را انجام می‌دهد در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) هر شب حدود 3 هزار نفر اسکان می‌شود.
ارسال نظرات