تاوان اعتماد به روباه پیر

دیالوگ های زیبای فیلم یتیم خانه ایران به شدت ذهن مخاطب را با خود درگیر میکرد، مثلاً آنجا که نماینده طیف منور الفکر جامعه می گوید: "ما با قلم و رسانه طناب دار شیخ فضل الله رو بافتیم".
کد خبر: ۸۷۷۹۶۹۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش بسیج رسانه خوزستان، فیلم یتیم خانه ایران را در حاشیه دومین دوره طرح ولایت بسیج رسانه کشور که در تهران برگزار شده است، دیدم. کاری به مسایل فنی فیلم ندارم چون تخصصی در این رابطه ندارم؛ اما در باب محتوای آن باید گفت یکی از شاهکار های سینمایی در بحث استکبار ستیزی و غیرت ملی است.

در این فیلم مخاطب به خوبی و با همه وجود درک میکند که اگر " علمداری " در جامعه نباشد منورالفکر ها و وطن فروشان داخلی چه جنایتهایی در کشور مرتکب خواهند شد.

از دروغ پردازی و مشغول کردن مردم به درگیری داخلی میان خود تا کردن خون مردم در شیشه؛ هرکدام به نحوی.

مردم با دیدن این فیلم درک خواهند کرد که اگر پشتیبان علمدار خود نباشند چگونه زیر ضربه های پوتین دشمنان از خواب بیدار خواهند شد و آن موقع دیگر کار از کار گذشته و 9 میلیون هموطن، تقدیم کرده است.

مخاطب متوجه می شود که اگر در کشوری به قهرمانان خیانت شود، یا زمینه مرگ و یا گوشه نشینی آنها فراهم خواهد شد و مرگ یا گوشه نشینی قهرمان‌ها در یک کشور، درست نقطه سقوط آن ملت و کشور است.

در بخش محتوای این فیلم، دیالوگ های زیبای آن به شدت ذهن مخاطب را با خود درگیر میکرد و دقیقاً همه آنچه که گفته شد در دیالوگ ها قابل مشاهده است. دیالوگ های بسیار پر مغزی که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

مثلاً آنجایی که نظامی انگلیسی به خبرنگار ایرانی میگوید: اگر ملتی پشت سر رهبرش بایستد هیچ قدرتی نمیتواند مقابل آنها ایستادگی کند.

یا آنجایی که زعیم یتیم خانه در بستر مرگ با این مضمون میگوید: نگذارید این بچه ها راه و رسم پدرانشان(که در پیروزی مشروطه نقش داشتند و در این راه کشته شدند) را فراموش کنند و راهشان به سمت سفارتخانه انگلیس کج بشه. 

و یا آنجا که نماینده طیف منور الفکر جامعه می گوید ما با قلم و رسانه طناب دار شیخ فضل الله رو بافتیم.

و...

در پایان به نظر می رسد گفتن این جمله ضروری باشد که دیدن این فیلم برای همه میهن پرستان، روشنفکران، حزب‌اللهی ها و عامه مردم ضروری است.

 

حسین اسکندری/ خبرنگار

 
انتهای خبر
ارسال نظرات