خبرهای داغ:
رئیس شورای شهر قم خبر داد

نظافت محدوده ۱۰۰ عمود در مسیر نجف به کربلا توسط شهرداری قم

رئیس شورای شهر قم گفت: بیش از ۸۵ نفر از کارگران شهرداری قم مسئولیت نظافت و جمع‌آوری زباله‌های موکب در محدوده ۱۰۰ عمود را در مسیر نجف به کربلا برعهده‌ دارند.
کد خبر: ۸۷۷۹۸۶۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ولی‌الله بیاتی در حاشیه بازدید از موکب حضرت فاطمه معصومه (س) در عمود 1080 در مسیر نجف به کربلا در جمع خبرنگاران، با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: سیل مشتاقانه مردم در مسیر پیاده‌روی و پذیرایی مردم عراق از آن‌ها از برکات دین مبین اسلام، مذهب شیعه و برکت خون شهیدان و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه شیعیان همیشه متحد و با انسجام حرکت می‌کنند، افزود: پیام این حضور حماسی مردم در اربعین و سیل خروشانی که با پای پیاده به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می‌روند به دشمنان این است که این مذهب همیشه اتحاد داشته و درس اعتقاد و همدلی به جهان می‌دهد.

رئیس شورای ‌شهر قم با تاکید براینکه مردمی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند حداقل امکانات را در اختیار ندارند، تصریح کرد: دولت باید به این مسئله ورود پیداکرده و از زائران حمایت کنند چراکه هرچه این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود در بین جهانیان سرافرازتر می‌شویم.

بیاتی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را موردتوجه قرار داد و گفت: تلاش‌های انجام‌شده در این موکب ازنظر پذیرایی و اسکان خوب است و باید هرساله گسترش داده‌شده و به قطبی برای سایر موکب‌های قمی تبدیل شود.

وی با توجه به حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 85 نفر از کارگران شهرداری قم مسئولیت نظافت و جمع‌آوری زباله‌های موکب در محدوده 100 عمود را در مسیر نجف به کربلا بر عهده‌دارند.

رئیس شورای شهر قم از آمادگی شهرداری و شورای شهر قم برای خدمت‌رسانی بیشتر به زائران اربعین حسینی در سال‌های آینده خبر داد و گفت: باید برای تمام‌مسیر نجف به کربلا برنامه‌ریزی‌شده و علاوه بر جمع‌آوری زباله‌ها، قیرپاشی طول مسیر نیز انجام شود تا زائران با مشکل و بیماری مواجه نشوند.
ارسال نظرات