مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در گفتگو با بسیج:

تفکر بسیجی پاسخگوی نیازهای جامعه/تفکر بسیجی باید جهان سازی شود/تفکر بسیج؛ الگوی همه مبارزان آزاده و انقلابی منطقه

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: دشمن امروز از این تفکر بسیجی و همه گیر شدن آن در بین مردم جهان بیم دارد، چنانچه تفکر بسیجی جهان سازی شود آن روز روز مرگ اسرائیل و آمریکا است.
کد خبر: ۸۷۸۱۶۸۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج با اشاره به تعاریف بسیج گفت: بهترین تعاریف را از این نهاد مردمی و انقلابی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارند.

وی با اشاره به تعریف حضرت امام خمینی(ره) از بسیج گفت: حضرت امام خمینی(ره) بسیج را لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق خواندند، به راستی که این زیباترین تعاریفی است که می‌توان از این شجره طیبه داشت چراکه بسیج تنها کار را برای رضای خدا انجام می‌دهد. خودی در کار نیست، زمانی که بسیجیان و رزمندگان اسلام توانستند خرمشهر را فتح کنند حضرت امام راحل فرمودند«خرمشهر را خدا آزاد کرد» با این تعریف حضرت امام(ره) مسئولیت سنگین‌تری بر دوش بسیج نهاده شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تعریف قابل تأملی از بسیج دارند و فرمودند«بسیج بدنه فعال ملت است که به حزب، گروه یا جریان خاصی اختصاص ندارد بلکه به نظام و کل ملت اختصاص دارد» همچنین فرمودند «بسیج مزرعه بدون حصار است» و معنای این جمله این است که تمام اقشار مختلف مردمی زن و مرد، پیر و جوان، کارگر و کارمند، استاد و شاگرد و... می توانند جزو این نهاد انقلابی باشند.

مسئولیت بسیج حفظ نظام اسلامی است/بسیج مبلغ ارزش‌ها

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه بسیج اقشار مختلف ملت هستند، گفت: معنای بسیج نشان از مسئولیت و گستردگی آن دارد، مسئولیت بسیج حفظ نظام، انقلاب و کشور در برابر طوفان حوادث است. بسیج حافظ دستاوردها، ارزش‌هاست.

وی افزود: بسیجیان مبلغین ارزش‌ها هستند، بسیج و تفکر بسیجی ارزشمند است از این‌رو بسیجی بودن یک ارزش محسوب می‌شود.

تفکر بسیجی مرز نمی‌شناسد/تفکر بسیج؛ الگوی همه مبارزان آزاده و انقلابی در منطقه 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی در حصار مرزها قرار نمی‌گیرد، گفت: تفکر بسیجی یک ارزش است و امروز همین تفکر ارزشمند نه تنها در مرزهای داخلی بلکه در مرزهای خارجی نیز نفوذ کرده است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به شکل‌گیری و ایستادگی جبهه مقاومت در سوریه گفت: وجود تفکر بسیجی در بین جوانان سوریه باعث تقویت جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: امروز تمام دنیا از جمله غربی‌ها و کشورهای مرتجع عرب دست به دست یکدیگر داده‌اند تا با حمایت و تجهیز گروه‌های تروریستی، جبهه مقاومت و تفکر بسیجی را شکست دهند اما باید بدانند که همین جبهه در مقابل اسرائیل مقاومت کرده و می‌کند چراکه نیروهای بسیج با تفکر بسیجی در سوریه نزدیک به 5 سال است که در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی می کند و همچنان پایدار مانده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در عراق نیز شاهدیم که تفکر بسیجی در مقابل گروه‌های تکفیری داعش که به واسطه حمایت آمریکا و آل‌سعود به دنبال براندازی حکومت برخاسته از رأی مردم در عراق است، دشمن را مغلوب کرده و داعش را به زانو درآورده است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به اینکه تفکر بسیجی در عالم همه گیر شده است، گفت: در یمن اگر شاهدیم که با وجود اینکه به خاطر جنایات آل‌سعود تعداد بسیاری کشته و زخمی شده‌اند و لطمات بسیاری از این جنایات سهم مردم مظلوم یمن شده است، اما همین تفکر بسیجی در میان مردم یمن به آل‌سعود و همفکرانش اجازه نمی‌دهد که به هدف خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند« بسيج تنها منحصر به ايران اسلامى نيست، بايد هسته هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ايستاد» امروز به فضل الهی این پیام و ایده حضرت امام خمینی(ره) عملی شده است.

دشمن از تفکر بسیجی بیم دارد/بسیجی به دنبال ترویج ارزش‌های دینی است


مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد: دشمن امروز از این تفکر بسیجی و همه گیر شدن آن در بین مردم جهان بیم دارد، چنانچه جوانان کشورهای مسلمان و غیرمسلمان تفکر بسیجی را مورد توجه قرار دهند آن روز روز مرگ اسرائیل و آمریکا است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ریشه انقلاب اسلامی را در مکتب عاشورا دانست و افزود: انقلاب اسلامی ریشه در مکتب عاشورا دارد و تفکر بسیجی نیز برگرفته از انقلاب اسلامی است و مادامی که تفکر عاشورایی داشته باشیم بدون شک بر دشمنان غالب خواهیم شد. پس باید ضمن اینکه تفکر بسیجی را در خود تقویت م‌کنیم در جامعه و در بین سایر ملت‌ها نیز آن را فراگیر کنیم.

وی یادآور شد: تفکر بسیج ایمانی، اعتقادی و دینی است، بسیجی به فکر گسترش دین، اعتقادات و پیام رسانی شهدا و ترویج ارزش‌های دینی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اگر امروز در کشور سوریه و عراق شاهد حضور مدافعین حرم هستیم م به خاطر این است که تفکر بسیج مرز نمی‌شناسد، فکر دینی و اعتقادی است که همه را مجذوب خود می‌کند تا همه در کنار یکدیگر هسته مقاومت را در مقابل جبهه کفر تشکیل دهند.

تفکر بسیجی پاسخگوی نیازهای جامعه است

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به عرصه جنگ اقتصادی دشمن گفت: تفکر بسیجی استمرار خواهد داشت، و امروز همین تفکر در عرصه جنگ اقتصادی نیز خود را به منصه ظهور رسانده چراکه اعتقاد به تحقق اقتصادمقاومتی و وابستگی به دشمن باعث شده تا نیروی بسیج در عرصه سازندگی و عمران وارد میدان شود.

وی بسیج سازندگی را در راستای محرومیت‌زدایی و دفاع از مستضعفین دانست و گفت: هدف حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب نجات مستضعفین بود و بسیج سازندگی نیز پیرو همین هدف و اطاعت از ولایت به شکل خودجوش شکل گرفت تا با حضور در مناطق محروم و مناطق دورافتاده‌ای که شاید بسیاری از مسئولین یک بار هم به آنجا نرفته‌اند و نسبت به این مناطق بی‌توجه هستند گامی در راستای محرومیت زدایی بردارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بسیج تنها جنبه نظامی ندارد، فکر و تفکر بسیجی و جوان بسیجی است که کارهای سازندگی و عمرانی بزرگ را انجام می‌دهد. بدون اینکه نیاز به تعریف و تمجید داشته باشد تنها برای کسب رضای خدا و خدمت به محرومین جامعه در مسیر سازندگی حرکت می‌کند.

وی حضور در عرصه‌های فرهنگی را یک بُعد دیگر از فعالیت‌های بسیج دانست و گفت: حضور در عرصه‌های فرهنگی از وظایف دیگر بسیج است چراکه مقام معظم رهبری نسبت به مسئله فرهنگ بارها گوشزد کرده‌اند و بسیج خود را سرباز ولایت و تابع امر ولایت می‌داند بنابراین بر خود واجب دانشته که در عرصه فرهنگی نیز ورود کند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن گفت: مسئولین، مراکز فرهنگی، دستگاه‌های فرهنگی و اساتید وظیفه دارند جوانان را در مقابل این شبیخون مصونیت بخشند ولی متاسفانه چیزی جز غفلت مسئولین ذی‌ربط را را در این زمینه شاهد نبودیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: بسیج نیز سعی دارد در این عرصه وظیفه خود را انجام دهد برای این منظور با تشکیل حلقات صالحین درصدد است تا ضمن پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان به دنبال مباحث فکری و اقناعی برای اقشار جامعه باشد.

وی حضور بسیج در عرصه علم و فناوری را دیگر افتخارات بسیج دانست و تصریح کرد: اگر شاهد رشد علمی کشور هستیم به واسطه حضور نیروهای بسیج است، چرا که غیر بسیجی چشم به بیگانه دوخته و رشد و پیشرفت کشور را در بیگانگان جستجو می‌کند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی در هر عرصه‌ای وارد شده‌اند کارهای بزرگی را به منصه ظهور رسانده‌اند، مسئولین نباید نسبت به ظرفیت‌های فعال بسیج غافل باشند و بدانند ظرفیت بسیج یک ظرفیت بزرگی است که همیشه در خدمت کشور و نظام است.

آمریکا حلال مشکلات کشور ما نیست/برخی به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: عرصه بایستی برای نیروهای بسیج فراهم شود همانگونه که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی حماسه‌ها آفریدند می‌تواننند در عرصه‌های مختلف کشور کمک و یاری رسان باشند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی مگر تحریم‌ها از همان سال‌های اول وجود نداشته؟ امروزه فقط تحریم‌ها پیچیده‌تر شده است، نباید دل به دشمن بست چراکه تنها تفکر بسیجی و توجه به ظرفیت بسیج می‌تواند ما را در جنگ اقتصادی نیز پیش برد و اقتصادمقاومتی را تحقق بخشند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت جوانان گفت: مسئولین باید به جوانان اعتماد کنند نه اینکه تنها شعار دهند؛ جوانان می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. آمریکایی‌ها خود مشکل دارند قادر به رفع مشکلات ما نیستند آنان دنبال نابودی ایران هستند چراکه خوی دشمن همواره دشمنی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: آمریکا همان آمریکاست، جمهوری‌خواه و دموکرات فرقی نمی‌کند؛ برخی به دنبال حذف شعار «مرگ بر آمریکا» هستند ولی این شعار باید پر رنگ‌تر از گذشته شود. آمریکایی‌ها از ابتدا به دنبال براندازی حکومت انقلاب اسلامی بودند و آغازگر دشمنی بودند ما هم افتخار می کنیم این شعار را بیش از گذشته فریاد کنیم.

وی افزود: بسیج می‌تواند در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سازندگی خلأهای موجود را پر کند وی می‌طلبد که مسئولین نسبت به بهره‌گیری از این ظرفیت توجه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد در پایان با اشاره به دلیل فراگیر شدن تفکر بسیجی گفت: همانگونه که عاشورا جاذبه مغناطیسی دارد که همه را مجذوب خود می‌کند به نحوی که هر سال نسبت به سال گذشته شاهد برگزاری همایش عظیم بین‌المللی اربعین هستیم، تفکر بسیجی هم که ریشه در همین مکتب دارد از جاذبه مغناطیسی معنوی و درونی برخوردار است که قابل توصیف نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات