خبرهای داغ:

بصیرت افزایی و آگاه سازی بسیج در عرصه فرهنگی قابل تقدیر است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور گفت:حضور در عرصه فرهنگی ،تبیین شعار سال و حفظ آمادگی دفاعی بسیج شهرستان کنگاور در یکسال گذشته چشمگیر بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۱۷۸۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

سرهنگ علی حیدرنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کنگاور اظهار داشت داشت: بسیج به عنوان یکی از الگوهای حضور مردم در صحنه‌های انقلاب و نمودی از مشارکت آنان در بزنگاه‌های حساس اجتماعی و سیاسی تا امروز بی‌بدیل‌ترین این نمونه‌ها بوده است. نمونه‌ای که به اقتضای مردمی بودن، ماموریت‌ها و رسالت‌های خود را در هر برهه از تاریخ انقلاب اسلامی از بستر نیازهای جامعه دریافت کرده و متناسب با آن ظرفیت خود را به کار گرفته است.

 

وی در رابطه با دستاورد های مختلف بسیج شهرستان در یک سال گذشته موضوع را به بخش های مختلف ،فرهنگی،سیاسی،ورزشی، خدماتی،آمادگی دفاعی تقسیم کرد و گفت:بنا به فرموده بنیانگذار انقلاب "بسیج لشکر مخلص خداست"،لذا این نیروی عظیم و توانمند در تمامی عرصه ها حضور مخلصانه خود را نشان خواهد داد و موفق خواهد بود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور آگاه سازی جامعه و بصیرت افزایی در غالب پیکار فرهنگی و مقابله جدی با جنگ نرم از مهم ترین دستاورد های بسیج در سال های اخیر معرفی کرد و گفت: بسیج شهرستان کنگاور با برگزاری ده ها نشست فرهنگی سیاسی و بصیرت افزایی مسیر مناسبی را در راه مقابله با جنگ نرم آغاز کرده است.

 

وی تصریح کرد: اعزام نیروهای بسیج به مناطق عملیاتی در قالب اردوی راهیان نور یکی از مهم ترین برنامه ها در جهت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در بسیجان شهرستان بوده که سال گذشته بسیج شهرستان کنگاور ده ها اعزام دانش آموزی،کارمندی را به صورت راهیان نور داشته است.

 

سرهنگ حیدرنژاد تصریح کرد: سرکشی مداوم از خانواده شهدا، چاپ کتاب مربوط به شهدای شهرستان کنگاور، اعزام نیرو های بسیج به اماکن زیارتی مشهد و قم، برگزاری مسابقات فرهنگی همراه با اهداء جوایز نیز از جمله کارهای مثبت فرهنگی در یکسال گذشته بوده است.

 

وی به برگزاری یادواره شهدا در سطح شهرستان توسط نیروی بسیج اشاره داشت و گفت: چهار یادواره شهدای آبروی محله،یک یادواره بزرگ شهرستانی و بیش از ده ها یادواره حوزه و پایگاهی در جهت حفظ فرهنگ ایثارو شهادت در یکسال گذشته صورت گرفته است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور به خدمت رسانی های بسیج در یک سال گذشته در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی قوی تر از گذشته در عرصه نوسازی و ساخت اماکن عمومی در قالب اردوهای سازندگی  پای کار بوده که ساخت مساجد در مناطق محروم،نوسازی و تعمیر مدارس، رنگ آمیزی و مناسب سازی آنها از جمله خدمات بسیج شهرستان در یک سال گذشته بوده است.

 

سرهنگ حیدرنژاد در رابطه با اقدامات بسیج شهرستان در عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در سالی که رهبر معظم انقلاب اقدام و عمل را سرلوحه اقتصاد مقاومتی بیان کردند، برگزاری نشست ها مداوم روشنگری در رابطه اقتصاد مقاومتی، برگزاری چندین کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در رابطه با تولید و افزایش مهارت بسیجیان، و اعطای تسهیلات به بسیجیان جهت راه اندازی بنگاه های زودبازده و ادامه فعالیت واحد های نیمه کاره قدم های مثبتی را درجهت اقتصاد مقاومتی برداشته است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور حفظ و بالا بردن آمادگی رزمی و دفاعی نیروی بسیج را از ضروری ترین فعالیت ها در یک سال گذشته دانست و گفت:دفاع مقدس تجربه بزرگی برای کشور بود تا اهمیت نیروی بسیج مشخص شود لذا این نیرو همیشه باید توان رزمی و دفاعی خود را حفظ کند.

 

وی تصریح کرد: فراخوانی های صورت گرفته در یک سال گذشته از چند ساعت تا برگزاری مانورهای چند روزه در جهت حفظ و بالابردن آمادگی دفاعی بسیج از جمله مهمترین برنامه ها بود تا بسیج شهرستان کنگاور در قالب 4 گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر در همه عرصه ها حضور داشته باشد و نشان دهند که بسیج از بذل جان در راه اسلام و انقلاب دریغ نمی کند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال نظرات