خبرهای داغ:
در هفته بسیج:

اولین مراسم سالگرد و یادبود شهید مدافع حرم الیاس چگینی برگزار شد

امام جمعه بوئین زهرا بیان کرد: شهدا شاگردان مکتب عاشورایند که هیچ وقت نمی میرند و مرگ او زنده بودن تا ابدیت است.
کد خبر: ۸۷۸۲۸۲۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا حجت الاسلام محمد همایون زرینه در اولین مراسم سالگرد و یادبود شهید مدافع حرم الیاس چگینی سخنرانی کرد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر، شهدا را کسانی خواند که خداوند بر سر آن ها تاج کرامت نهاده است.
زرینه ادامه داد: شهدای مدافع حرم امروز در داخل کشور دانشگاه بصیرت ساخته اند و امروز ما شاهد این هستیم که هزاران هزار مدافع حرم در کشور وجود دارد که حاضرند از جان خود بگذرند.
امام جمعه بوئین زهرا به جمله معروف امام (ره) اشاره کرد که می فرماید:«شهادت هنر مردان خداست» که این جمله عصاره قرآن است و امروز می بینیم که واقعا شهادت هنر مردان خداست.
وی شهدا را شاگردان مکتب عاشورا خواند و خاطر نشان کرد: شهید هیچ وقت نمی میرد و مرگ او زنده بودن تا ابدیت است.
حجت الاسلام زرینه به آیه 111 سوره توبه اشاره کرد و گفت: خداوند در بازار دنیا جان و مال مومنان را در مقابل بهشت می خرد و این معامله سراسر سود و برد است.
امام جمعه بوئین زهرا در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و اذعان داشت: حتی اگر در مسیر اربعین هیچ چیزی نصیب ما نشود همین که دل نایب امام زمان (عج) با این حرکت شاد شد برای ما کافی است.
وی خلاصه سخن کسانی که به پیاده روی اربعین مشرف شدند را این گونه بیان کرد که ای کاش ما هم در کربلا بودیم و امام حسین (ع) را در کربلا یاری می کردیم.
حجت الاسلام زرینه در پایان سخنان خود به بخشی از آیات 26 و 27 سوره یاسین اشاره کرد و بیان کرد: امروز ما یک ای کاش داریم و آن این است که، ای کاش از غافله شهدا عقب نمی ماندیم.
 

2001/پ20/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار