خبرهای داغ:
عصر امروز

همایش «هم‌پیمان باهم برای پیشگیری از کودک‌آزاری» در قم برگزار شد

همایش «هم‌پیمان باهم برای پیشگیری از کودک‌آزاری» با حضور مدیران و مربیان مهدهای کودک و پایگاه‌های اورژانس اجتماعی 123 در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۰۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
همایش «هم‌پیمان باهم برای پیشگیری از کودک‌آزاری» در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معاون رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان قم عصر امروز در این همایش که در تالار آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد گفت: طبق قانون افرادی که به سن 18 نرسیده‌‌اند خرید، فروش، بهره کشی و بکارگیری، آزار و اذیت، شکنجه‌‌های جسمی و روحی آنان ممنوع است.

سیدحمید اسماعیلی افزود: طبق قانون، کودک آزاری از جرائم عمومی است و نیازی به شاکی ندارد در این صورت قانون اجازه می‌دهد تا فردی که مورد آزار قرار گرفته را گزارش کرد.

وی به قانون مدنی کشور ما در خصوص کودکان اشاره کرد و گفت: در قانون حضانت حق والدین است ضمن اینکه برای کودک حق آزادی بیان نیز در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان قم با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک افزود: این طرح در 54 ماده 27 سال قبل منتشر شده که متاسفانه در آن به حقوق کودک به صورت جدی اهتمام صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: حق زندگی نخستین حقی است که به انسان‌ها داده می‌شود از این رو کسی نمی‌تواند این حق را از آنها بگیرد، این در حالی است که برخی از کشورهای غربی اجازه سقط جنین زیر پنج ماه را صادر کرده‌اند.

اسماعیلی اضافه کرد: در این کنوانسیون حق بهداشت، حق بیمه، حق کودکان معلول، حمایت قانونی در زمینه جنسی، منع خرید و فروش کودکان مورد توجه قرار گرفته است.
ارسال نظرات