خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

با داشتن معارف مکتب اهل‌بیت(ع) نیازی به خرافات نداریم

استاد حوزه علمیه قم گفت: آن قدر حقایق و معارف در مکتب اهل‌بیت(ع) داریم که نیازی به خرافات نداریم.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۰۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
با داشتن معارف مکتب اهل‌بیت(ع) نیازی به خرافات نداریم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین حسینی قمی ظهر امروز در مجلس عزاداری در دفتر آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به سیره عملی اهل بیت(ع) در زندگی اظهار کرد: امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند که آن طوری که با جباران سخن می‌گویید، با من حرف نزنید.

وی ادامه داد: برخی از رسول اکرم(ص) پرسیدند که چگونه بر پیکر شما نماز بخوانیم، ایشان فرمودند که پس از اقامه نماز بر پیکرم تنها بر من صلوات بفرستید، یعنی رسول اکرم(ص) زمانی هم که پیکرشان بر روی زمین بود، دوست نداشتند که کسی چاپلوسی ایشان را کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از گرفتاری‌هایمان این است که پس از مرگ افراد به صورت بی جا از آن‌ها تعریف می‌کنیم، حتی اگر آن افراد فاسق باشند.

حسینی قمی با اشاره به داستانی از سیره عملی رسول اکرم(ص) اظهار کرد: یکی از اصحاب خاص ایشان فوت کرد، رسول اکرم(ص) پیش از دفن پیشانی آن صحابی را بوسیدند و از او بسیار تجلیل کردند، یکی از بستگان آن صحابی خطاب به جنازه او گفت که خوش به حالت که بهشتی هستی، رسول اکرم(ص) به آن فرد گفت که این حرف را چطور می‌زنی، تو تنها می‌توانی بگویی که آن صحابی، خدا و رسولش را دوست داشت.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اهل بیت(ع) این بود که عوام فریبی نمی‌کردند، سعد بن معاذ یکی از اصحاب رسول اکرم(ص) بود، فردی به امام صادق(ع) گفت که در مرگ سعد بن معاذ عرش الهی به لرزه افتاد، ایشان جواب دادند که آن صداها به خاطر شکسته شدن تخت سعد بن معاذ بود و عرش الهی به لرزه نیفتاد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بسیاری در دنیا به دنبال عوام فریبی هستند، زمانی که ابراهیم فرزند 18 ماهه رسول اکرم(ص) درگذشت، خورشیدگرفتگی رخ داد، پیامبر اعظم(ص) سریع فرمودند که خورشید و ماه از نشانه‌های خدا هستند و به دلیل مرگ کسی خورشیدگرفتگی اتفاق نمی‌افتد.

حسینی قمی با اشاره به ضرورت دوری از خرافات اظهار کرد: آن قدر حقایق و معارف در مکتب اهل بیت(ع) داریم که نیازی به خرافات نداریم، همین که سیره اهل بیت(ع) را به عنوان الگو بیان کنیم، کافی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند که من و علی پدران این امت هستیم، اما با وجودی همه سفارش‌هایی که پیامبر اعظم(ص) در خصوص اهل بیت(ع) داشتند، برخی در مراسم تشییع و تدفین امام حسن(ع) اختلال ایجاد کردند و اجازه دفن پیکر این امام را در کنار قبر رسول اکرم(ص) ندادند.
ارسال نظرات