خبرهای داغ:
عضو هیأت رئیس مجلس:

بدهی‌ نهادها به شهرداری قم در دستور کار هیأت وزیران قرار می‌گیرد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به 7 هزار میلیارد ریال بدهی دستگاه‌های اجرایی قم به شهرداری گفت: این موضوع در دستور کار جلسه هفته آینده هیأت وزیران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۴۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی برای مجمع نمایندگان استان قم قابل قبول است، اظهار کرد: صوت‌های آزار دهنده برای خانه‌هایی که در مجاور پروژه میثم قرار دارند، مشکلاتی را ایجاد کرده که برای رفع این معضلات باید پنل‌های صوتی مورد نیاز نصب شود.

وی از بدهی 700 میلیاردی دستگاه‌های اجرایی و مراکز فرهنگی به شهرداری یاد کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی این بدهی‌ها را به دولت اعلام کرده‌اند و پرداخت این بدهی در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته است که امیدواریم با تصویب این هیأت روند اداری تخصیص آن در هفته آینده آغاز شود تا با بدهی‌های شهرداری به بانک ملی تهاتر شود.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: تامین واگن‌های مورد نیاز برای قطار شهری قم در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس روسیه مورد تاکید قرار گرفته است اما بودجه این قطار در برنامه دولت 15 الی 20 درصد کاهش داشته زیرا دولت راهکارهای جایگزینی را برای تامین بودجه قطار شهری مطرح کرده است ولی مجمع نمایندگان استان قم علاوه بر استفاده از این راهکارها برای افزایش بودجه نیز تلاش‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان استان قم نسبت به حمایت از مدیریت شهری اهتمام جدی دارند، اضافه کرد: برای طرح جامع حرم تا جمکران برنامه مشخصی در دستور کار قرار گرفته تا این برنامه درآمدهای پایدار را برای شهرداری به دنبال داشته باشد به همین علت مجمع نمایندگان مقابل هر فردی که به دنبال خدشه وارد کردن به این برنامه باشد، ایستادگی می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از واریز ارزش افزوده به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و کاهش تعداد شوراها خبر داد و افزود: براساس برنامه ششم توسعه ورودی‌های کلانشهرها تا 15 کیلومتر و ورودی‌های دیگر شهرها تا پنج کیلومتر به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

امیرآبادی با بیان اینکه توزیع آب، برق و گاز باید به شهرداری‌ها واگذار شود، خاطرنشان کرد: این موضوع را در مجلس مطرح می‌کنم تا مدیریت واحد شهری با استفاده از قانون تحقق یابد.
ارسال نظرات