خبرهای داغ:
عضو بسیج اساتید دانشکده شهید محلاتی مطرح کرد

آگاهی‌بخشی به دانشجویان برای پیشگیری از رخنه فرهنگ غربی

عضو بسیج اساتید دانشکده شهید محلاتی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند سفیران فکر و اندیشه در بین مردم باشند، گفت: باید با آگاهی‌بخشی از ورود فرهنگ غربی به اندیشه‌ها و باورهای نسل جوان جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۷۸۸۲۶۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمهدی میرقیصری با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: امروز دشمن با هدف تاثیرگذاری فرهنگی و با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی اندیشه‌های مصرف‌گرایانه را در جامعه سوق می‌دهد بنابراین باید با آگاهی‌بخشی از ورود فرهنگ غربی به اندیشه‌ها و باورها جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید روش‌های دشمن برای تغییر اندیشه‌ها و باورهای نسل جوان به ویژه دانشجویان تبیین شود و بی‌توجهی به این مقوله و مقابله نکردن با هجمه‌های فرهنگی در درازمدت نظام را دچار مشکلات اجتماعی و سیاسی خواهد کرد.

عضو بسیج اساتید دانشکده شهید محلاتی تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم از لحاظ رفتارهای شهروندی، فرهنگی و اجتماعی در سطح مطلوبی قرار نداریم باید بپذیریم در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته است، به بیان ساده‌تر باید اینگونه گفت بیشتر مشکلات موجود در جامعه حاکی از عدم آگاهی است و ضعف آگاهی را باید با آموزش برطرف کرد.

وی یادآور شد: نسل جوان به دنبال تغییر و پویایی است و اگر در مسیر درست قرار نگیرد دچار معضلات اجتماعی خواهد شد، اگر با برنامه‌ریزی مناسب مسیر مناسبی را برای قشر جوان و تحصیلکرده فراهم نکنیم آنها سعی خواهند کرد به سمت فرهنگ‌های نوظهور رفته و از آن استفاده کنند.

میرقیصری خاطرنشان کرد: با وجود بیش از پنج میلیون محصل در دانشگاه‌های سراسر کشور باید به این نقطه برسیم که دانشگاه بهترین مکان برای هم‌اندیشی و گفت‌وگو‌های دو طرفه است بنابراین باید نگاه خود را عمیق‌تر کنیم و از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید با روش‌های هدفمند سعی کنیم سطح تاثیرگذاری دانشگاه‌ها را به جامعه منتقل کنیم، دانشجویان می‌توانند سفیران فکر و اندیشه در بین مردم باشند و این قشر باید به این خودباوری برسند که می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

عضو بسیج اساتید دانشکده شهید محلاتی یادآور شد: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند پل‌های ارتباطی خود را با بدنه جامعه تقویت کنند و دانشجویان سرحلقه اصلی این ارتباط هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است به‌ طور دقیق این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که چرا نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های دانشجویان به نحو ممکن استفاده کنیم.

میرقیصری تاکید کرد: باید به این نقطه برسیم که بی‌توجهی‌هایی که در گذشته صورت گرفته آسیب‌های بزرگی را به دنبال خواهد داشت و این آسیب‌ها به خودمان باز خواهد گشت و همه آحاد جامعه را درگیر خواهد کرد.
ارسال نظرات