خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

برخی با بزک کردن شیطان بزرگ دشمنی آمریکا را سوءتفاهم تعبیر می‌کردند/ مسؤولان با کمال قدرت در برابر زیاده خواهی‌های شیطان بزرگ ایستادگی کنند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه عهدشکنی آمریکا در برجام مشخص کرد که باید آمریکا را در قامت شیطان بزرگ دید گفت: برخی به دنبال بزک کردن شیطان بزرگ بودند و دشمنی آمریکا با ایران را به یک سوءتفاهم تعبیر می‌کردند در حالی که رهبری فرمودند که من به این گفت‌وگو‌ها خوش‌بین نیستم.
کد خبر: ۸۷۸۹۷۵۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
برخی با بزک کردن شیطان بزرگ دشمنی آمریکا را سوءتفاهم تعبیر می‌کردند/ مسؤولان با کمال قدرت در برابر زیاده خواهی‌های شیطان بزرگ ایستادگی کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با بیان اینکه کسانی که دین خدا، کتاب خدا و پیامبر خدا را مورد اهانت قرار می‌دهند دشمن خداوند هستند، تصریح کرد: کسانی که با دشمنان خدا و دشمنان خود رابطه دوستی برقرار می‌کنند مومن واقعی نیستند.

وی یادآور شد: مومنان برای ایجاد رابطه دوستی با دیگران محدودیت‌هایی دارند و حق ندارند با هر کسی طرح دوستی ریخته و درباره هر موضوعی مذاکره کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مومنان می‌توانند با انسان‌های دیگر ارتباط انسانی و یا دوستی و صمیمت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ایجاد رابطه انسانی با همه انسان‌ها مورد تاکید بوده و سیره ائمه اطهار نیز اینگونه بوده است، ولی ارتباط دوستی و صمیمیت با انسان‌هایی که با مومنان دشمن هستند مورد قبول نیست و هیچ عقلی آن را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه وهابی‌ها، منافقان و داعشی‌ها به نام اسلام خیانت می‌کنند، تاکید کرد: ظلم و ستمی که اینها به اسلام وارد کردند هیچ کس نکرد، هر کس از منافقان و مخالفان ولی فقیه و نظام حمایت کند دشمن ما است.

سعیدی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت زمانی تنها فرزندشان یعنی حضرت مهدی(عج) را ترک می‌کردند که ایشان فقط پنج سال سن داشتند و باید این بزرگوار از چشم مردم غایب می‌شدند و زمانی ایشان ظهور می‌کنند که دنیا پر از ظلم و جور شده باشد و اینها برای امام حسن عسکری(ع) بسیار سخت بود.

امام جمعه قم با اشاره به خدمات امام حسن عسکری(ع) برای شیعیان در عصر غیبت خاطرنشان کرد: تعیین فقها برای هدایت شیعیان از جمله اقدامات ایشان بود.

وی با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) تاکید کرد: امروز به حضرت حجت(عج) عرض می‌کنیم ای حجت و خلیفه خدا با شما عهد می‌بندیم همواره پیرو ولایت فقیه باشیم و فرامین رهبر معظم انقلاب را مطالبات شما بدانیم و با تمام وجود در خدمت ولی فقیه باشیم و تا آخرین نفس از ایشان حمایت کرده و هرگز از فرمایشات ایشان عدول نکنیم.

سعیدی به برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان البرز اشاره کرد و گفت: رهبری در پیام خودشان همه را در امر اقامه نماز مسؤول دانستند.

وی به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با موضوع حوزه انقلابی اشاره کرد و افزود: در این اجلاس مطالب بسیار ارزشمندی مطرح برای انقلابی ماندن حوزه مطرح شد. از جمله مسائل مطرح شده این بود که باید تبلیغ تشیع در کشورهای مختلف مورد توجه حوزه‌های انقلابی قرار گیرد و طلاب باید خود را آماده انتقال آموزه‌های دینی کنند.

امام جمعه قم در خصوص تمدید تحریم‌های آمریکا بیان کرد: مشخص شد که آمریکا هرگز تغییری در اهداف شوم و روش‌های ظالمانه خود در ارتباط با ایران ایجاد نکرده است.

وی تاکید کرد: عهد شکنی آمریکا در برجام این موضوع را برای افکار عمومی روشن ساخت و باید آمریکا را در قامت شیطان بزرگ دید و آمریکایی‌ها مملو از بغض و کینه نسبت به اسلام و ایران هستند.

سعیدی گفت: برخی به دنبال بزک کردن شیطان بزرگ بودند و دشمنی آمریکا با ایران را به یک سوء تفاهم تعبیر می‌کردند در حالی که رهبری فرمودند که من به این گفت‌وگو‌ها خوش‌بین نیستم و ایشان همچنین فرمودند که در جزئیات مذاکره دخالت نکرده و مسائل کلان و خطوط قرمز را به مسؤولان گوشزد کردم. اینکه گفته شود جزئیات مذاکرات تحت نظر رهبری است حرف درستی نیست. مذاکرات و مسائل مربوط به آن، یک تجربه تلخ و تاریخی برای کسانی که هنوز آمریکا و روحیه استکباری را باور نداشتند بود.

امام جمعه قم تاکید کرد: مسؤولان باید با کمال قدرت در برابر زیاده خواهی‌ها و بدعهدی‌های شیطان بزرگ یعنی آمریکای جنایتکار ایستادگی کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تلاش برای برون رفت از شرایط کنونی و بهبود اوضاع کشور بیان کرد: نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک، مبارزه جدی با فساد، ویژه خواری، حقوق‌های نجومی و قاچاق، پرهیز از واردات تضعیف کننده تولید داخلی، دانش بنیان شدن بخش‌های مهم و حساس اقتصادی، اعتماد به متخصصان و جوانان داخل و پرهیز از زندگی اشرافی از جمله راهکارهای تحقق این مهم به شمار می‌رود.

سعیدی با تبریک آغاز هفته وحدت گفت: اسلام وحدت مسلمین و نیروهای مومن به خداوند را یکی از واجبات قرار داده و همه باید تلاش کنیم که انسجام بین صفوف مسلمین بیش از گذشته بود.

وی با بیان اینکه اهمیت کار پزشکان و مسؤولان خدمتگزار در بیمارستان‌ها بر کسی پوشیده نیست، افزود: متاسفانه شاهد هستیم خطاهای قابل پیشگیری در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد که خانواده و جامعه را داغدار می‌کند؛ چند روز پیش دختر هشت یا 9 ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های قم جان باخت که موضوع از سوی مسوؤلان امر در حال پیگیری است.

امام جمعه قم گفت: البته خانواده این کودک در کمتر از نیم ساعت تصمیم می‌گیرند که برخی از اعضای این کودک را به نیازمندان هدیه کنند، تا قلب، کبد و کلیه این کودک در بدن انسان‌های دیگر به حیات خودش ادامه دهد. ضمن عرض تسلیت به این خانواده و تشکر از این کار انسان‌دوستانه، از مسوولان امر می‌خواهیم تا حد امکان جلوی این اتفاقات را بگیرند.

وی در پایان پیروزی چشمگیر حلب در سوریه را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: از خداوند متعال می‌خواهیم ملت مسلمان سوریه و عراق را بر متجاوزین و تروریست‌های داعشی پیروز کند.
ارسال نظرات