خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

دیوار تحریم های نظامی را شکسته ایم/ عالم بصیر و دشمن شناس در نیروهای مسلح نیاز داریم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کشور ما از سال 58 تحریم شده است و اول نیز در تجهیزات نظامی تحریم شدیم اما از همان سال شروع به خودکفایی کردیم و واحدهای خودکفایی تشکیل شد و تحقیقات صنعتی شروع کردیم.
کد خبر: ۸۷۹۱۷۱۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی صبح امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران حوزه دفاعی کشور اظهارداشت: دومین همایش پژوهشگران حوزه نظامی و زیر مجموعه وزارت دفاع با هدف عمل به فرمایشات رهبری مبنی بر خوداتکایی و خودباوری در نیروهای مسلح و ترویج علم که مساوی با اقتدار، عظمت و قدرت است، برگزار شد.

وی عنوان کرد: اسلام تفکر را شالوده زندگی بشر قرار داده و ارزش انسان را در فکر کردن می داند . قرآن و ائمه اطهار به اندیشه ورزی و ترویج فکر و توجه به خردمندان تاکید دارند و بارور کردن فکر از تاکیدات اسلام است.

قاسمی بیان داشت: در احادیثی از پیامبر اسلام داریم که فرمودند یا عالم باشید و یا در حال آموختن علم و نیز فرمودند آموزش علم به دیگران برای رضای خدا حسنه و صدقه است و سبب قرب الهی می شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز در بیان دیدگاه خود در 15 مرداد سال 92 فرمودند آنچه به ملت اقتدار می دهد علم است .

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان کلام رهبری که فرمودند "علم اقتدار سیاسی، آبروی ملی و اقتدار به ملت ما می دهد" افزود: ایشان سفارشاتی به نخبگان خصوصا نخبگان در نیروهای مسلح دارند که در چشم انداز 1404 جایگاه علمی ایران را تعیین می کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند " نگذارید حرکت علمی کشور متوقف شود" گفت: نوآوری، تحقیقات علمی و صنعتی، درگیر شدن صنعت با تجارت و رقابت سالم و سازنده در نوآوری علمی، سازندگی و رویکرد جهادی، جهاد علمی در دانشگاه ها، تلاش بی وقفه و شبانه روزی و توجه به داخل کشور از تاکیدات دیگر فرمانده کل قوا است.

قاسمی با بیان اینکه عدم وابستگی به خارج و به کار بستن آگاهی و بصیرت باید در راس کار نیروهای مسلح قرار گیرد تاکید کرد: عالم بصیر مورد تاکید رهبری است.

وی اظهار داشت: خیلی ها عالم هستند و مدارک بالا دارند ولی بصیرت ندارند به خصوص نیروهای مسلح انقلاب اسلامی به عالم بصیر و دشمن شناس نیاز دارد که تولید سلاح و تجهیزات او برای دفاع از اسلام باشد و باید رویکردش برای اسلام مفید و دفاعی باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: رهبری در مانور پدافند شیمیایی و هسته ای فرمودند " ما بر اصل اسلام استواریم و اسلام به ما اجازه نمی دهد که سلاح شیمیایی تولید کنیم اما سلاح پدافندی باید تولید کنیم".

وی ادامه داد: کشور ما از سال 58 تحریم شده است و اول نیز در تجهیزات نظامی تحریم شدیم اما از همان سال شروع به خودکفایی کردیم و واحدهای خودکفایی تشکیل شد و تحقیقات صنعتی شروع کردیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: ما حتی در تجهیزات انفرادی مانند لباس وابسته به بیگانه بودیم اما جهاد خودکفایی در کل نیروهای مسلح ایجاد شد و امروز شاهد افتتاح تجهیزات مختلف در رزمایش ها هستیم .

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) اضافه کرد: اگر قرار است بتوانیم اقتدار خودمان را حفظ کنیم باید بازدارنگی ما دشمن را از حمله بازدارد و باید در نیروهای مسلح از همه جلوتر و قوی تر باشیم.

وی اظهار کرد: باید در تمام رده های نظامی و نیروهای مسلح ، نیروی زمینی، هوایی و دریایی و پدافندی با توان داخلی و اطاعت از فرمانده کل قوا و فرماندهان نیروهای مسلح به پیشرفت های زیادی دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها