خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی تأکید کرد

ضرورت ترویج فرهنگ نبوی در خانواده و جامعه

کارشناس مذهبی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نبوی در خانواده و جامعه گفت: اگر ما نیز این رفتارها را رعایت کنیم، می‌توانیم تأثیر خوبی در خانواده و اطرافیان داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۲۴
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام اکبر خسروی در جشن بزرگ میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در پایگاه زینبیه حوزه زینب کبری(س) که با حضور بسیجیان این پایگاه برگزار شد، با تبریک این روز فرخنده اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بسیار مؤثر رسول خدا(ص) در جذب مردم و اطرافیان به دین اسلام و خدا ارتباطات بین فردی ایشام بود که سایر ائمه (ع) نیز بر آن مداومت داشتند.

وی افزود: رسول خدا (ص) در طول زندگی خود قبل از بعثت و بعد از آن آراسته به اخلاق اسلامی بود که هر کس این اوصاف را داشته باشد می تواند تأثیر خوبی در افراد بگذارد.

این کارشناس مذهبی گفت: رسول خدا (ص) بعد از بعثت سه سال از مردم مخفیانه دعوت کرد و بعد از آن نیز درگیر با مشرکان و جنگ‌های مختلف و اداره امور مسلمین بود بنابراین فرصت برگزاری جلسه سخنرانی و تبلیغ نداشتند اما در بین مردم زندگی می‌کردند و مردم با دیدن روش زیبای زندگی ایشان مجذوب شده و دنباله‌رو حضرت می شدند.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نبوی در خانواده و جامعه عنوان کرد: اگر ما نیز این رفتارها را رعایت کنیم، می‌توانیم تأثیر خوبی در خانواده و اطرافیان داشته باشیم، حتی کسانی که ویژگی‌های خوبی ندارند.

خسروی گفت: خوب سخن گفتن، دلسوزی و رأفت، ایجاد رابطه عاطفی خوب، از عوامل تأثیرگذاری در اطرافیان و خانواده است.

وی همچنین با اشاره به سیرۀ رفتاری رسول خدا(ص) با خانواده و توجه حضرت به این امر اظهار داشت: از اصول رفتاری ایشان می‌توان به تأسیس خانه و خانواده الهی، انتخاب بهترین همسر، خدامحوری و عبادت در خانه و خانواده، بهترین همسر بودن و اصل تربیت بهترین فرزندان اشاره کرد.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.

...ابتدای گزارش

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار