خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی مطرح کرد

حضرت معصومه (س) الگویی تمام عیار برای بانوان طلبه

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) الگویی تمام عیار برای دختران هستند، گفت: باید بانوان طلبه نسبت به این شخصیت بزرگوار معرفت بیشتری داشته باشند و آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۷۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
حضرت معصومه (س) الگویی تمام عیار برای بانوان طلبه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خراسان رضوی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) دارای جایگاه بسیار والایی هستند، اظهار کرد: ایشان در حالی که هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند در غیاب پدر و برادر بزرگشان پرسش‌های معرفتی و شرعی شیعیان را پاسخ دادند.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) 17 روز قبل از وفات در قم اقامت داشتند، بیان کرد: شهر مقدس قم به برکت حضور این بانون گرانقدر به مرکز نشر معارف دینی در دنیا تبدیل شد و امروز شاهد هستیم که از این شهر آموزه‌های دینی در سراسر جهان منعکس می‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به حضور طلاب غیرایرانی از 100 کشور دنیا در شهر قم اشاره کرد و گفت: شخصیت‌هایی همانند شیخ زکزاکی تربیت شده قم هستند و طبق آمار ارائه شده 20 میلیون نفر در پی تلاش‌های این شخصیت ارزنده به شیعه گرایش یافته‌اند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های این روحانی مبارز یادآور شد: این روحانی پس از فراگیری علوم و معارف دینی به وطن خود بازگشت و نسبت به ترویج دین اهتمام داشته باشد و البته در این مسیر متحمل زحمات بسیاری شد و فرزندانش به شهادت رسیده و خود نیز زخمی و اسیر شد ولی از مسیر خود باز نگشت.

سعیدی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) الگویی تمام عیار برای دختران هستند، گفت: باید بانوان طلبه نسبت به این شخصیت بزرگوار معرفت بیشتری داشته باشند و آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه برای هدایت افراد باید از خودمان شروع کنیم و در این صورت می‌توانیم بر دیگران هم اثرگذاری لازم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در مسیر دستیابی به سعادت و کمال هیچ محدودیتی وجود ندارد و باید عزم خود را جزم کرده و با استقامت و تلاش به این مهم دست یابیم.
ارسال نظرات