کارشناس مسائل فرهنگی:

استکبار سبک و سیاق زندگی را نشانه گرفته است/دشمن با حربه تفرقه‌افکنی به دنبال شکست اتحاد شیعه و سنی است

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام اساس کار خود را بر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بنا نهاده‌اند، گفت: اختلاف فکری میان اهل تشیع و اهل سنت منشأ خوبی برای اختلاف افکنی و تفرقه در جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۱۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مصطفی مشایخی پیش از ظهر امروز در همایش توانمندسازی راویان فرهنگی که به همت سپاه ناحیه مقاومت اراک در فرهنگسرای آیینه این شهرستان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های افراد انقلابی گفت: افراد انقلابی باید روحیه، کار و مدیریت اتقلابی را در برابر دشمنان  داشته باشند.

وی افزود: به کارهای عادی و مسائل روزمره زندگی و کار جهاد نمی‌گویند جهاد یعنی داشتن روحیه اجتماعی، جهاد فرهنگی، جهاد اقتصادی و گسترش دادن آن در راستای ترویج فرهنگ اسلامی.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: دشمنان با برگزیدن نفوذ فرهنگی به عنوان یک راه کم هزینه، زیرساخت‌ها را نیز مهیا کرده‌اند و متاسفانه با برنامه‌ریزی خود پیش رفته و به نقشه شوم خود رسیده‌اند ولی خوشبختانه قدرت تغییر ساختار کشور را نداشته‌اند.

مشایخی با تاکید بر افزایش سواد رسانه‌ای در جامعه گفت: دشمنان از با کمک سواد رسانه‌ای به اهداف خود نزدیک و نزدیکتر می شوند اگر ما سواد فرهنگ رسانه‌ای نداشته باشیم قطعا جامعه ضربه خواهد خورد.

وی افزود: در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌بینیم که این فرهنگ عمومی مردم بود که توانست بر سبک زندگی مردم تاثیرگذار باشد و یک نوع سبک زندگی انقلابی را صورت‌بندی کند که نتیجه آن پدیده عظیم انقلاب اسلامی است.

مشایخی خاطرنشان کرد: فرهنگ مبدأ همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌هاست، اگر فرهنگ جامعه فرهنگ صالحی نباشد و فرهنگ استعماری در جامعه سیطره داشته باشد جوانان آن جامعه هم استعماری خواهند بود، فرهنگی که با نقشه دیگران درست شود آن فرهنگ، فرهنگ ناصالحی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز استکبار و دشمنان اسلام سبک و سیاق زندگی ما را نشانه گرفته‌اند، گفت: جنگ دشمنان با ما بر سر سبک زندگی است و امروز استکبار می‌خواهد ما را در تارهای تنیده شیطانی و انشقاق و دودستگی غرق کند و این همان سبک زندگی شیطانی بوده که مورد توجه آنان است.

این کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: دشمنان از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دیداری وارد میدان شده چراکه تاثیر آن بر ذهن مردم بیشتر است.

وی با اشاره به لزوم تقویت و حفظ وحدت در بین مردم گفت: دشمنان اسلام اساس کار خود را بر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بنا نهاده‌اند. اختلاف فکری میان اهل تشیع و اهل سنت منشأ خوبی برای اختلاف افکنی و تفرقه در جهان اسلام است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات