خبرهای داغ:
آیت الله مکارم شیرازی:

گسترش کمی و کیفی فرهنگ ایثار و شهادت نقطه قوت برای کشور است

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در قم در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: پررنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت از لحاظ کیفی و گسترده تر نمودن آن از لحاظ کمی در جامعه تاثیر گذار است.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۹۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
گسترش کمی و کیفی فرهنگ ایثار و شهادت نقطه قوت برای کشور است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  این مرجع عالیقدر در این دیدار که با حضور حجت الاسلام کاویانی سرپرست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان قم برگزار شد، افزود: نیاز ما به این فرهنگ چه در گذشته و چه در آینده پایان نمی پذیرد وجود این فرهنگ و گسترش آن نقطه قوتی برای کشوراست.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: تاثیر این فرهنگ به حدی است که دشمن از آن بشدت هراس دارد، چرا که فرهنگ شهادت به خودی خود در جامعه کارساز است.

مفسر قرآن کریم بیان داشت: برای ترویج این فرهنگ باید به ابعاد زیادی دقت شود، از جمله نشر افکار شهداست، انعکاس افکار شهدا در جامعه موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، خط سیر شهدا از این طریق نیز مشخص می گردد.

 آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: توجه به عکس العمل های خانواده های شهدا در قبال این شهادتها خود  ترویج روحیه ایثار و شهادت است  و می توان از این افکار شهدا و انعکاس رفتار خانواده شهدا مجموعه ای را تدوین نمود.

وی بررسی نگاه سایر ادیان آسمانی نسبت به بحث ایثار و شهادت را از دیگر راههای نشر فرهنگ ایثار دانست و تاکید کرد: شهادت معنای وسیعی دارد و می توان به صورت گسترده در این حوزه فعالیت کرد.باید به صورت فشرده و مبسوط برای سلایق مختلف مخاطبان کتب ایثار و شهادت اقدام شود.  

وی افزود: من برای موفقیت مجموعه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دعا می کنم کار شما برای نشر این فرهنگ ارزشمند بسیار گرانقدر است.

این مرجع تقلید بیان داشت: رسیدگی به امور شهدا  و خانواده معظم شهدا نیز از  اهمیت بسیاری برخوردار است باید در اولویت قرار دهید، باید به گونه ای باشد که این عزیزان نیز راضی باشند.

ارسال نظرات