خبرهای داغ:
معاون گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما قزوین عنوان کرد

فرهنگسازی اصلی ترین گام برای نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف کشور

معاون گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما قزوین اذعان کرد: اصلاح الگوی مصرف یک موضوع فرهنگی است و آموزش و ترویج فرهنگ درست مصرف کردن از ابتدایی ترین گام‌ها برای نهادینه شدن این مهم در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۰۱۲۴۴
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

حجت‌الاسلام مهدی احمدی عاون گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما مرکز قزوین، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت اصلاح الگوی مصرف در جامعه و تاثیر آن بر جریان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اتکا داشتن به تولیدات داخلی، رکن اصلی در پیشبرد جریان اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

وی تصریح کرد: افزایش تولیدات داخلی، استفاده بهینه و به اندازه از منابع سبب کاهش وابستگیمان به غرب و پیشرفت در جریان اقتصاد مقاومتی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: وابستگی به دشمن و کشورهای غربی پیامدهای منفی بسیاری را در پی دارد که اتفاقات برجام و تمدید تحریم‌ها قسمتی از آن است و ما با مصرف بهینه و تامین نیازهای خود در داخل کشور می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.

احمدی اصلاح الگوی مصرف را یک موضوع فرهنگی عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف یک موضوع فرهنگی است و آموزش و ترویج فرهنگ درست مصرف کردن از ابتدایی ترین گام‌ها برای نهادینه شدن این مهم در جامعه است.

وی ادامه داد: ما باید نیازهایمان را در بخش‌های مختلف خوراک، پوشاک، مسکن، مصرف انرژی، استفاده از وسیله نقلیه شخصی و غیره با فرهنگ و منابعمان متناسب کنیم.

این مسئول بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف یک وظیفه همگانی است که با فرهگسازی، ارائه برنامه‌ریزی های دقیق در این حوزه و تلاش همه مردم تحقق خواهد یافت.

احمدی ضمن اشاره به آیات قرآن و آمیزه‌های دینی تشریح کرد: درست مصرف  کردن از شاخصه های اصلی مسلمانان است و در قرآن استفاده بی‌رویه به شدت نهی شده است.

وی مطرح کرد: کشورهای غیراسلامی چون کره و ژاپن به خاطر فرهنگسازی درستی که در آن‌ها صورت گرفته و در بین مردم نهادینه شده بسیار کمتر از کشور ایران که یک کشور اسلامی است، دچار اسراف و تبذیر است.

حجت الاسلام احمدی در خاتمه ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی دینی و اسلامی، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما آمیزه‌های قرآن را که نشان‌دهنده سبک زندگی اسلامی و هم‌چنین روش درست مصرف کردن است را به درستی ترجه نکرده‌ایم؛ لذا باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار