خبرهای داغ:
آیت الله علما:

امر به معروف فقط در حد حرف باقی مانده است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه تنها در حد حرف و برنامه‌ریزی باقی مانده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۲۱۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان که در بیت امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: برخی موضوعات همچون امر به معروف و نهی از منکر با وجود اینکه زمانبر هستند انرژی لازم برای آنها صرف نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از برنامه‌ها نیازمند تکرار، برنامه‌ریزی و ممارست است، عنوان کرد: در طول چند سال گذشته برنامه‌های مختلفی برای موضوعات متفاوت امر به معروف و نهی از منکر تدوین شده اما در عمل اقدام خاصی انجام نشده و همیشه در حد گفتن باقی مانده است.

علما با بیان اینکه جلوگیری از نام بردن و ذکر نام افراد در مجالس ترحیم در استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در طول چند سال گذشته بوده است، گفت: این مشکل نیازمند تدابیر قاطعی است زیرا اوضاع موجود حاکی از بی‌تفاوت بودن مسئولان و عدم برخورد لازم است.

وی با اشاره به اینکه تمایل افراد برای عنوان نام آنها در مجالس ترحیم یکی از مشکلات و موانع موجود در این زمینه است، افزود: در گذشته مراسم ترحیم تنها برای قرآن خواندن بود و اکنون صاحب عزاها و متولیان مساجد باید توجیه شوند که این مشکل برطرف شود.

علما با بیان اینکه باید با حس منفعت‌طلبی قاریان و مداحان در مجالس ترحیم مقابله کرد، گفت: در این زمینه باید به صورت جدید تصمیم‌گیری و اتاق فکری تشکیل شود زیرا مجلس ترحیم مجلس تذکر برای زنده‌ها است.

سردار بهمن ریحانی نیز در این مراسم اظهار داشت : در جلسات ترحیم موضوع استفاده از روحانی باید فراگیر شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از روحانی در مجالس ترحیم استان کرمانشاه کمتر مشاهده می‌شود، عنوان کرد: باید از قدرت مسئولان در این زمینه استفاده شود و متأسفانه خود ما به سمتی حرکت می‌کنیم که بسترها از بین برود.

ریحانی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی باید استفاده از روحانی در مجالس ترحیم را اجباری کند، گفت: در این زمینه باید به صورت قانونی برخورد شود و به افرادی که تمایل به استفاده از روحانی در مجالس ترحیم ندارند در مساجد خدماتی ارائه نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این نشست عنوان کرد: با حسینیه‌ها، مساجد و هیئت امنای مساجد در این زمینه مکاتبه شده و جهت نام بردن افراد در مجالس تعهد نیز گرفته شده اما فایده ای ندارد.

ارسال نظرات