خبرهای داغ:

بسیج سازندگی اسلام آبادغرب پیشگام عرصه های اقتصاد مقاومتی

در چندسال اخیر بسیجیان شهرستان اسلام آباد غرب در پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده و افتخار این را دارند که از پیشگامان این عرصه هستند
کد خبر: ۸۸۰۲۲۲۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آبادغرب، در چندسال اخیر بسیجیان شهرستان اسلام آباد غرب در پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده و افتخار این را دارند که از پیشگامان این عرصه هستند .

امروز روستاییان به عنوان یکی از مدافعان اصلی تحقق زیرساخت های اقتصاد مقاومتی در تولید نقش بسزایی دارند.

 

از جمله میتوان به آقای کریمی زنبور دار روستای بدره ای میتوان اشاره نمود که با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی شهرستان اسلام آباد غرب به مبلغ 200،000،000 ریال اقدام به توسعه کندو های عسل خود نموده و در کنار فعالیت های دیگر به این شغل مشغول می باشد.

 

آقای کریمی در روستای بدره ایدر کنار منزل شخصی دارای بیش از 70 کندوی عسل بوده وی با ابراز خرسندی و رضایتدرآمد این شغل باز هم قصد توسعه فعالیت زنبور داری ، و به تمام افراد بیکار و یاجویای کار پیشنهاد فعالیت در عرصه زنبور داری و استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی را دارد.

همچنین آقای رشیدی یکی از زنبورداران موفق اسلام آبادی در روستای لر است،او این حرفه را به همراه پدرش از سالهای دور آغاز کرده است، علاقه او  باعث شده بگوید :من از بودن در کنار آنها ونیش زدن آنها لذت می برم، سختی های کار را دوست دارم و یک شبه به دنبال طی کردن ره صد ساله نبودم.

 

رشیدی با تسهیلاتی که از بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسلام آباد غرب در راستای اقتصاد مقاومتی به ارزش 300 میلیون ریال دریافت کرده است، توانسته تعداد کندوها  را گسترش داده و کار پرورش زنبور در روستای لر وسعت بیشتری یابد.

این زنبوردار اسلام آبادی در گفتگو با خبرنگار ما، کسب تجربه را مهمترین معیار در پرورش زنبور عسل دانست و گفت: در زنبورداری هر چقدر پیشرفت کنی بازهم می بینی عقب هستی، من الآن هر چه که یاد گرفتم و تجربه کسب کردم بازهم می بینم باید بیشتر یاد بگیرم در کنارش از زنبورداران دیگر و باتجربه ها هم کمک می گیرم.

 

رشیدی افزود: مشکلی از بابت فروش عسل ندارد و عسل های تولید شده وی را دوستان و آشنایان چه در شهرستان و چه از استان هاو مناطق دیگر از وی خریداری می کنند و به آن صورت برای بازار آن مشکلی ندارد امادر صورت ایجاد کارخانه بسته‌بندی عسل تولیدی و ایجاد بازار فروش باعث رونق زنبورداری در منطقه می شود.

 

  آقای رشیدی از سال های قبل مبادرت به ایجاد یک مرکز فروش ثابت و با یک برند به نام لاله وان نموده و در کار و فروش خود موفق ورضایت داشته و خدا را شاکرمی باشد.

ارسال نظرات