خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرسین:

ترک وجدان کاری و عدم دغدغه خدمت به مردم از جمله منکرات است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هرسین گفت: ترک وجدان کاری، عدم دغدغه خدمت به مردم، کمرنگ شدن حضور جوانان در مراسم های معنوی همچون نماز جماعت از جمله منکرات است.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۲۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هرسین در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: تشکیل ۸۴ گروه طلایه داران، برگزاری جلسات آموزشی  با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع اصلاح الگوی مصرف، تجهیز ۳۰ مدرسه به سیستم گرمایشی برای جلوگیری از هدررفت انرژی از جمله اقدامات در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان است.

حجت الاسلام باقری حذف کاغذ بازی در سیستم اطلاع رسانی را از دیگر اقدامات دانست و در ادامه به منکرات رایج در شهرستان هرسین اشاره کرد و گفت:  ترک وجدان کاری، عدم دغدغه خدمت به مردم، کمرنگ شدن حضور جوانان در مراسم های معنوی همچون نماز جماعت از جمله منکرات است.

وی با بیان اینکه تمام مساجد هرسین روحانی دارد، گفت: مصرف مواد مخدر در مراسم فاتحه خوانی با این استدلال که برای شادی روح میت انجام می شود از دیگر منکرات است.

حجت الاسلام باقری بیان کرد: قبلا در مراسم های ختم رسم بود تا ۵ هزار نفر را غذا می دادنداما با صحبت هایی که با بزرگان طوایف در این شهرستان داشتیم هم اکنون این عدد به ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر رسید.

وی عدم استفاده از روحانی در مراسم ختم نماز میت را از دیگر مسائل عنوان کرد و گفت: قبلا نماز میت را افراد غیرروحانی می خواندند.

ارسال نظرات