تک‌خوانی زن این بار در اراک/مسئولین فرهنگ به دنبال تبرئه خود

چندی پیش خبر از تک‌خوانی زن در یک برنامه فرهنگی در اراک به گوش رسید و با گذشت دوهفته و عدم پیگیری‌ها موضوع رو به فراموشی می‌رفت اما با انتشار خبری از این موضوع مسئولین امر فرهنگ با سرعت هرچه تمام با گفتن این پاسخ تکراری که "متولی امر فرهنگ تنها ارشاد نیست" به دنبال تبرئه خود هستند.
کد خبر: ۸۸۰۳۴۲۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سال‌هاست موضوع فرهنگ در رأس تذکرات مقام معظم رهبری قرار دارد و اشاره ایشان به بحث ولنگاری و بی‌اهتمامی فرهنگی، زیر سوال بردن نگاه غلط آن دسته از دست‌اندرکاران امور است که در گذشته و حال، بی‌قیدی و سهل‌انگاری در مدیریت فرهنگی، رویه منتخب آنها بوده است.

متاسفانه مشکلات حوزه فرهنگ در سال‌های اخیر نیز بیش زا اندازه خودنمایی می‌کند. از حذف دروس مروج فرهنگ ایثار و شهادت که می‌تواند در تقویت باور نوجوانان و کودکانمان تاثیر گذار باشد تا پخش سریال‌های که به نوعی دنباله‌رو سریال‌های شبکه‌های فارسی زبان در ترویج فرهنگ بی اخلاقی و قبح شکنی از برخی ارزش‌ها هستند.

تک‌خوانی زنان موضوعی که در سال‌های اخیر اخباری مرتبط در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد و متاسفانه عدم برخورد جدی از سوی متولیان امر فرهنگ باعث شده تا در پایتخت صنعت کشور نیز خبری مبنی بر تک‌خوانی زن در یک برنامه فرهنگی به گوش برسد.

برنامه‌ای که 28 آذرماه در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) با تک‌خوانی زن برگزار شده است و تاکنون مسئولین در این زمینه جز سکوت اختیار نکرده‌اند.

با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی یکی از پایگاه‌های اطلاع رسانی و همکاری یکی از مدوعوین بخشی از فیلم مرتبط به دست آمد. یکی از خبرنگاران روز 13 دی‌ماه در تماسی تلفنی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی درخصوص حقیقت ماجرا جویا شد ولی مدیرکل محترم منکر این مسئله شد و گفت اگر چنین موضوعی صحت داشت بی شک من هنوز در سمت خود نبودم ولی با شنیدن این جمله خبرنگار که فیلم این برنامه در دست است و اینکه برنامه توسط یکی از موسسات موسیقی استان به روی صحنه رفته است باعث شد تا ایشان درخواست بازنگری فیلم را داشته باشد و با اظهار بی اطلاعی از اینکه آیا این موسسه دارای مجوز فعالیت از این اداره کل است انتشار این خبر را به تعویق بیاندازد.

باتوجه به همکاری این خبرنگار با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رفت ایشان نیز در اسرع وقت پیگیر موضوع باشند.

فردای آن روز این خبر توسط یکی از سایت‌های خبری مرکز منتشر شد و خبر انتشار یافته در شبکه‌های مجازی به سرعت دست به دست شد تا یکی از سایت‌های خبری استان بدون بازنشری خبر تک‌خوانی زن در اراک تنها به انتشار پاسخ مدیرکل ارشاد استان پرداخته است.

گفت‌وگویی تنظیم شده که در متن آن مدیرکل ارشاد استان بیان کرده‌اند که برگزاری هر برنامه‌ای باید با مجوز ارشاد انجام شود که متاسفانه جشن مذکور بدون دریافت مجوز از ارشاد برگزار شده است. هر چند گفته میشود آموزش و پرورش سالن امام علی(ع) را به بخش خصوص اجاره داده است اما باید برای اجرای این مراسم نسبت به اخذ مجوز پیگیری‌های لازم صورت می گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی با ابراز تاسف از اینکه تفکر حاکم برای زیر سوال بردن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب دور شدن از اخلاق برای انتشار درست خبر این جشن شده است، ابراز کرد: در استان بیش از 400 آموزشگاه خصوصی دارای مجوز وجود دارد و هر چند آموزشگاهی که نسبت به برگزاری این جشن اقدام کرده است دارای مجوز بوده است اما نسبت به تخلف صورت گرفته نیز باید مسئولان آموزشگاه پاسخگو باشند نه ارشاد.

متاسفانه این روزها با افزایش ولنگاری فرهنگی در جامعه و موازی‌کاری‌های صورت گرفته در بحث فرهنگ این بهانه را به دست وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع زیرمجموعه‌های این وزارتخانه داده است که در پاسخ به هر اقدامی که با فرهنگ و ارزش های جامعه اسلامی منافات داشته باشد با بیان این جمله که "تنها فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی امر فرهنگ نیست" خود را از هرگونه پاسخی مبرا کند.

ولی بایستی گفت که این اداره کل همان روز که زمزمه‌های برگزاری این مراسم به گوش رسید بایستی به دنبال کشف حقیقت می‌بود و پیش از این اقدام به تعلیق موقت آموزشگاه برگزار کننده جشن می‌کرد.

بایستی گفت اگر این خبر منتشر نمی‌شد مسئولین استان همچنان چراغ خاموش جلو می‌رفتند و مشخص نبود برنامه بعدی با این روند کجا و چه زمانی برگزار می‌شد تا این قبح شکنی رنگی پررنگ‌تر به خود بگیرد. آن هم در استانی با 6200 شهید گلگون کفن که برای حراست از این ارزش‌ها جان خود را بر طبق اخلاص گذاشتند و امروز وظیفه ما ادامه راه آنان است البته نه در شعار که در عمل.

امیدواریم که این مسئله مسکوت گذاشته نشود و مسئولین امر پیگیری به جدی را در این خصوص داشته باشند و با متخلفین چه حقیقی و چه حقوقی برخورد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات