خبرهای داغ:
در حضور اعضای هیات علمی دانشگاه های شرق افغانستان مطرح شد:

بیشترین دانشجویان‌غیرایرانی‌ دانشگاه امام افغانی هستند

هیاتی از اعضای هیات علمی دانشگاه های شرق افغانستان روز 15 دی ماه با حضور در دانشگاه بین المللی امام خمینی با رئیس، اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده ها دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۹۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اعضای هیات علمی دانشگاه های شرق افغانستان که با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه حضور داشتند ضمن بازدید از دانشگاه با رئیس ،اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده دیدار و گفتگو کردند در این دیدار دکتر بیات معاون امور بین الملل پس ازخوشامدگویی به میهمانان و معرفی اعضای حاضر در جلسه، به معرفی دانشگاه پرداخته و گفت: بیشترین دانشجویان غیرایرانی دانشگاه از کشور دوست و همسایه افغانستان  و پس از آن  کشور های چین، عربی و خاورمیانه می باشند.

دکتر نائینی رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز ضمن خیرمقدم به حضور میهمانان در شهر قزوین و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه در عرصه های مختلف گفت: می توانیم روابط خوبی در سطح دو کشور  در زمینه تبادل استاد، دانشجو بویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی، تألیف پایان نامه های مشترک و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با توجه به نیاز هر دو کشور افغانستان و ایران  داشته باشیم که فرهنگ و زبان مشترک می تواند در این تبادل کمک نماید.

دکتر نائینی ضمن ابراز علاقمندی برای بازدید  از دانشگاه های افغانستان آمادگی این دانشگاه را برای پذیرش دانشجو بر اساس نیازهای کشور افغانستان، اعلام داشت.

دکتر سید معشوق السادات، رییس دانشگاه الفلاح ولایت ننگرهار (جلال آباد) افغانستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور ایران و تشکر از میهمان نوازی دانشگاه بین المللی امام خمینی ره، گفت: کشور دوست و همسایه ایران موجب افتخار جهان اسلام است و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور ایران برای امت اسلام مژده و نوید خوبی از پیشرفت و بالندگی است. وی با معرفی دانشگاه الفلاح  درادامه گفت: پس از عقد تفاهم نامه، اجرایی شدن آن برای ما بسیار حائز اهمیت است. وی همچنین به موضوع تربیت استاد از سوی دانشگاه های ایرانی اشاره کرده و خواستار تربیت استاد در زمینه های مختلف بویژه در زمینه فنی، پزشکی شد.

در این نشست دیگر اعضای حاضر از جمله دکتر خانکی ، معاون پژوهشی ،دکتر حسامی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی،دکتر ستوده نیا، رئیس دانشکده فنی و مهندسی،دکتر املشی، مدیر دفتر جذب و شناسایی دانشجویان غیر ایرانی،دکتر ملایوسفی، رئیس دانشکده علوم و تحقیقات اسلامی،دکتر گروسی، رئیس دانشده کشاورزی  و دکتر هاشمی از دانشکده علوم اجتماعی هر یک ، ضمن اشاره به توانمندی های دانشگاه در عرصه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی و.. بر اشتراکات زبانی، فرهنگی و دینی دو کشور در همکاری با دانشگاه های افغانستان تاکید کرده و گفتند در این مسیر از هر نوع مساعدتی دریغ نخواهند کرد.

گفتنی است هیات افغانستانی نیز  پس از نشست  از بخش های مختلف دانشگاه بازدید کردند.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار