خبرهای داغ:
صادرکننده ممتاز استان گلستان؛

مسؤولان به منشور مترقی اقتصاد مقاومتی توجه کنند

صادر‌کننده ممتاز استان گلستان با اشاره به بروز برخی موانع در مسیر تولید و صادرات، گفت: رفع این موانع با توجه مسؤولان به همه ابعاد منشور مترقی اقتصاد مقاومتی ممکن می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۶۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، محمود ابراهیمی با اشاره به اینکه صادرات نشان‌دهنده رشد و پیشرفت اقتصادی هر ملت است، اظهار کرد: تجلیل از صادر کنندگان به نوعی فرصت مغتنمی است تا از کسانی که برای پیشرفت اقتصادی کشور تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر شده و بر اهمیت این موضوع تاکیدی دوباره شود.

وی با بیان اینکه امروز صنعت‌گران با وجود همه مشکلات عدیده‌ای که در مسیرشان قرار دارد تولید را زنده نگه داشته‌اند، افزود: ما برای بالندگی صنعت کشور با وجود همه بدعهدی‌ها و ناجوان‌مردانگی‌ها به کار خود با قدرت و عزت ادامه داده‌ایم و از این پس هم با تمام توان و بدون توجه به ناملایمات موجود در مسیر به راه پرافتخار خود برای توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور ادامه خواهیم داد.

صادر‌کننده ممتاز استان گلستان با تاکید بر اینکه تا زمانی که بودجه کشور متکی به نفت باشد نمی‌توانیم اقتصاد را به جایگاه مطلوب خودش برسانیم، خاظرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مکرر امام راحل مبنی بر مردمی کردن اقتصاد و ابلاغ منشور مترقی، پر مغز و کارشناسانه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب هنوز هم صادرات با موانع بسیار زیاد و متعددی روبه رو بوده و واردات کالا بدون هیچ‌گونه مشکلی در کشور در جریان است.

ابراهیمی با انتقاد از شکل‌گیری اقتصاد کشور به صورت واردات محور، ادامه داد: برخی قصد دارند حتی به بهای نابودی تولید مسیر واردات بی‌رویه و افسار گسیخته را ادامه دهند و نمی‌دانند که این مسیر بدون تردید به ضرر فضای اقتصادی کشور و آینده جامعه خواهد بود زیرا تضعیف و نابودی توان داخلی و کشتن استعدادهای درون کشور را منجر خواهد شد.

وی تولید در کشور را اولویت اساسی اقتصاد دانست و اضافه کرد: همه مدیران و مسؤولان باید به این نکته برسند که تولید و صادرات است که می‌تواند بنیان‌های اقتصادی کشور را روز به روز مستحکم تر نموده و از شر بلای خانمان سوز واردات محوری رهایی دهد.

صادر‌کننده ممتاز استان گلستان با بیان اینکه حجم صادرات کشور امروز هیچ تناسبی با ظرفیت‌ها و توان بی‌نظیر ایران اسلامی ندارد، تصریح کرد: این روزها با بی‌توجهی به صادرات ظرفیت‌های خدادادی و استعدادهای پرفروغ کشورمان در حال از بین رفتن است و در این میان اگر بخواهیم با برخی جلسات و همایش‌هایی که در آن تنها حرف زده می‌شود و عملی در کار نیست مشکلات را حل کنیم مطمئن باشید دردی از اقتصاد کشور دوا نخواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه موانع پیشرفت و توسعه ملی در کشور به دو دسته تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: دسته اول مشکلات موانع برون سازمانی هستند که شامل عوامل بازدارنده محیط کسب و کار خواهند بود و دسته دوم موانع پیش روی تولید و پیشرفت موانع درون سازمانی است که به مسائل مدیریتی و پائین بودن بهره‌وری و درکنار آن عدم چابکی دستگاه‌های اقتصادی باز می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه در بروز موانع اول دولت و البته همه قوای سه‌گانه کشور مسؤول هستند، افزود: اگر مسوولان عزیز به همه مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی توجه کرده و فضا را به سمت پیش برندگی اقتصاد ببرند زمینه صادرات و به تبع آن توسعه خود به خود فراهم خواهد شد.

صادر‌کننده ممتاز استان گلستان عامل اصلی بروز و تاثیرگذاری منفی دومین دسته از موانع تولید و صادرات را خودِ تولیدکنندگان و صادر‌کنندگان دانست و گفت: مشتری‌مداری و دانش‌محوری اگر در میان واحدهای صنعتی با اهتمام جدی پیگیری شود بدون تردید بخش عمده‌ای از مشکلات صادرات در کشور حل خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه رقابت‌پذیری پایدار در بازار صادرات با کیفیت و قیمت مرتبط است، خاطرنشان کرد: رقابت‌پذیری و جذب مشتری با کیفیت رابطه مستقیم و با قیمت رابطه عکس دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها