خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

قیام 19 دی سندی بر افتخارآفرینی روحانیت انقلابی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قیام 19 دی سال 56 سندی بر افتخارآفرینی روحانیت انقلابی است و روحانیت در مسیر پیروزی نهضت حضرت امام(ره) نقش کلیدی ایفا کرد.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۸۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
قیام 19 دی سندی بر افتخارآفرینی روحانیت انقلابی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محسن فقیهی ضمن گرامیداشت سالروز قیام مردمی 19 دی قم اظهار کرد: حدود چهار دهه از این قیام تاریخ‌ساز می‌گذرد اما هنوز هم مردم ولایتمدار و انقلابی ما این روز بزرگ را گرامی داشته و به ارواح طیبه شهدای مظلوم این قیام درود و رحمت می‌فرستند.

وی افزود: این قیام که در راستای حمایت از مرجعیت دینی شکل گرفت، نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت تا آن جا که به صورت سلسله‌وار بعد از این قیام و در چهلم شهدای قم شاهد قیام‌های مردمی در شهرهایی چون تبریز، یزد و دیگر نقاط بودیم.

این استاد حوزه به نقش بسیار مهم آیت‌الله نوری همدانی در شکل‌گیری قیام 19 دی اشاره کرد و گفت: این قیام مردمی سند افتخار روحانیت انقلابی بود و نشان داد که قاطبه روحانیت برخلاف خواست سلطنت پهلوی، همراه با امام خمینی (ره) و نهضت است و همین همراهی نیز به لطف الهی موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز هم طلاب و روحانیون به کوری چشم دشمنان، همراه و همگام با ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هستند و حفظ نظام اسلامی را به تعبیر حضرت امام(ره) از اوجب واجبات می‌دانند و به لطف الهی در این مسیر ثابت قدم هستند و کماکان نقش حمایتگر و روشنگرانه خویش را به خوبی ایفا می‌کنند.
ارسال نظرات