خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی مطرح کرد

وجود رهبری دینی در رأس قیام 19 دی عامل پیروزی انقلاب

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: وجود رهبری دینی در قیام‌ مانند 19 دی دلگرمی و آرامش خاطر مردم را به همراه داشت، بنابراین مردم برای شکل‌گیری قیام‌های مختلف باید به این پیام توجه داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۰۴۸۵۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
وجود رهبری دینی در رأس قیام 19 دی عامل پیروزی انقلاب
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری با اشاره به منشأ قیام 19 دی اظهار کرد: منشأ این قیام مقاله توهین‌آمیزی بود که در روز 17 دی در سالروز کشف حجاب رضاخانی علیه امام خمینی(ره) نوشته شده بود.

وی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی و شاه در بین همه شخصیت‌ها از امام خمینی(ره) واهمه داشتند، به این دلیل فعالیتی را مبنی بر تحقیر و بی‌اعتبار کردن ایشان در جامعه آن دوران شروع کردند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه رژیم شاهنشاهی و پهلوی پیش از این فعالیت‌هایی علیه ملت ایران، شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف انجام داده بود، گفت:‌ زمانی که به مرجع دینی به عنوان محبوب قلب‌ها توهین شد، مردم واکنش نشان دادند.

وی اضافه کرد: برخلاف برخی قیام‌ها که منشأ مادی و اقتصادی دارد، مهم‌ترین عامل که مردم را به صحنه انقلاب آورد، مسئله دین بود و در ادامه مردم نیز به دلیل ارزش‌ها و مفاهیم دینی در صحنه حضور پیدا کردند و به جانفشانی پرداختند.

نادری گفت: امروز شاهد هستیم مردم فشارهای اقتصادی را به خاطر ارزش‌ها و مسائل دینی تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسائل درسی برای دیگر نهضت‌ها است، چیزی که می‌تواند مردم را به صحنه آورد، تأکید بر مسائل و ارزش‌های دینی است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد:‌ نقطه ثقل و مهم تمرکز از نخستین روز انقلاب مسائل اسلام بود، بنابراین این خط را نباید رها کنیم، این انقلاب با تأکید بر مسائل و ارزش‌های دینی بنا شده و سایر انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی نیز در این مقوله می‌گنجد.

وی با بیان اینکه حرکت توده‌ای و مردمی این انقلاب را به وجود آورد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز افکار عمومی و توده مردم را مورد توجه قرار دادند و به این وسیله توانستند انقلاب را به ثمر برسانند و تاکنون این انقلاب حفظ شده است.

نادری با اشاره به اهداف امام خمینی(ره) از قیام 19 دی گفت: ایشان اینگونه حرکت‌ها را بهانه‌ای برای صدور بیانیه و اطلاعیه قرار دادند تا مردم به حرکت‌های خود ادامه دهند و کار را نیمه‌‌کاره رها نکنند.

وی مرجعیت دینی را از مباحث مهم دیگر قیام 19 دی ذکر کرد و افزود: انقلاب ما با هدایت مرجع دینی به پیروزی رسید، بنابراین وجود رهبر دینی در پیشاپیش حرکت‌ها و قیام‌ها از دیگر مباحث مهم است که سبب آرامش خاطر و دلگرمی مردم می‌شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: در حزب‌الله لبنان شاهد هستیم که با قرار دادن رهبر و مرجع دینی در صدر حرکت‌ها، توفقیات خوبی کسب شده است.
ارسال نظرات