خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع):

90 درصد یادواره های شهدا خودجوش و مردمی برگزار می شود

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: 90درصد یادواره شهدا در سطح پایگاهی برگزار می شود گفت: بیش از 75 درصد هزینه ها و در برخی موارد صد درصد هزینه ها برای برگزاری یادواره های شهدا در پایگاه های بسیج برعهده مردم است.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۸۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: هر ساله یادواره های شهدای زیادی در استان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: یادواره های شهدا از رده های پایگاهی، واحدهای مقاومت و در همه اقشار اعم از مساجد و محلات و ادارات برگزار می شود.

اسماعیلی افزود: یادواره های شهدای حوزه ای در سطح بالاتر برگزار می شود که حوزه در برگیرنده چندین پایگاه مقاومت است و هر چند سال یادواره های وسیع تری برگزار می کند.

وی بیان داشت: یادواره های آبروی محله نیز به شکل محدود در فضای باز جلوی خانه شهدا برنامه ریزی و اجرا می شود. یادواره های شهرستانی نیز هر چند سال یک نوبت برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: با جمع بندی و مقایسه ای که از سال 93 تا سال 95 داشتیم . در سال 93 تعداد 217یادواره ی شهدا در استان برگزار شده که بیشترین حجم آن به صورت پایگاهی بوده است.

وی ادامه داد: در سال 94 ، 334 یادواره اجرا شده که 90درصد آن پایگاهی بوده است و در سال 95 تاکنون نیز 317 یادواره برگزار شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: شاهد روند افزایشی در برگزاری یادواره های شهدا هستیم که این ناشی از تقاضاهای فراوان رده های بسیج و مردم است که در مواردی بالاتر از سهمیه و به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در سطح مساجد و محلات با استقبال بسیار خوب مردم، میانگین حضور 900 نفر است که بیش از 50 درصد شرکت کنندگان نوجوان و جوان هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: بیش از 75 درصد هزینه ها و در برخی موارد صد درصد هزینه ها برای برگزاری یادواره های شهدا در پایگاه های بسیج برعهده مردم است.

وی با بیان اینکه سپاه در هدایت، برنامه ریزی و نظارت بر کار در کنار مردم است افزود: در یادواره های سپاه های شهرستانی نیز بخش اعظم هزینه ها و امکانات از طریق مردم تامین می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) از اصحاب رسانه ها خواست با عشق و ارادت نسبت به شهدا و با همه وجود پای کار بیایند و با تمام توان و امکانات در راه معرفی فرهنگ ایثار و شهادت کار کنند و با این کار جوانان را بیمه کنیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها