قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور

رانندگان معتاد از سیستم حمل و نقل خارج می‌شوند

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: باتوجه به آمار ارائه شده از آنجایی که استان مرکزی دارای محورهای مواصلاتی پر تردد است و بعضا رانندگان وسایل نقلیه سنگین گرفتار اعتیاد هستند ترتیبی اتخاذ شده تا با همکاری پلیس این دست از رانندگان شناسایی و از سیستم حمل و نقل خارج شوند.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۹۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی مویدی پیش از ظهر در نشست کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، با اشاره به عملکرد استان در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: عملکرد استان در بحث مبارزه با موادمخدر جزو استان‌های برتر کشور است.

وی افزود: با اشاره به اینکه در جلسات برگزار شده با مسئولین استانی 25 طرح مصوب شد که در این نشست طرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: ۲۵ طرح در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان مرکزی دردو روز گذشته از سوی اعضای کارگروه مطرح و بررسی شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تصریح کرد: استان مرکزی از جمله استان های پیشرو در زمینه اجرای توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است؛ طرح پیشگیری از اعتیاد در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش اجرا شده که در این زمینه استان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مویدی ادامه داد: در حوزه درمان یکی از مصوبات جلسات گسترش و توسعه مراکز درمانی ماده 15 و ماده 16 است که در این حوزه نیز ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام در گسترش مراکز ماده 16 را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه اقدامات درخور توجهی را استان در حوزه مقابله با شویع اعتیاد و مبارزه با موادمخدر انجام داده است، گفت: ۷۰ درصد کشفیات موادمخدر استان مرکزی از گلوگاه دلیجان به دست آمده و در مصوبات امروز برای احداث ساختمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در این گلوگاه بودجه تخصیص یافت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه در استان مرکزی به لحاظ استقرار واحدهای بزرگ و صنعتی جمعیت کارگری رقم بالایی را دارد، گفت: باتوجه به صنعتی بودن استان و فضای کارگری، طبیعتا آسیب اعتیاد بیشتر به چشم می خورد و شاهد شیب تند اعتیاد در جامعه کارگری هستیم.

مویدی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش نرخ شیوع اعتیاد در جامعه کارگری استان مرکزی گفت: در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم شاهد ملایم شدن این شیب در این قشر از جامعه باشیم؛ همچنین از سوی دیگر برای زنان معتاد و آموزش آنان نیز اقداماتی در مرکز استان در دست انجام است که یکی از آن‌ها ایجاد مرکز درمانی برای این گروه از جامعه استان هستیم.

وی افزود: باتوجه به بسترسازی‌های صورت گرفته در حوزه روستایی اقدام به تجهیز و ارائه امکانات لازم برای کاهش نرخ شیوع اعتیاد در بین جامعه روستایی کردیم. در این راستا تجهیز سالن‌های ورزشی روستایی که تاکنون 15 روستا در این زمینه در استان مرکزی شناسایی شده در اولویت قرار خواهد گرفت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تصریح کرد: باتوجه به آمار ارائه شده از آنجایی که استان مرکزی دارای محورهای مواصلاتی پر تردد است و بعضا رانندگان وسایل نقلیه سنگین گرفتار اعتیاد هستند ترتیبی اتخاذ شده تا با همکاری پلیس این دست از رانندگان شناسایی و از سیستم حمل و نقل خارج شوند.

مویدی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت روحانیت در بحث پیشگیری از اعتیاد گفت: تفاهم نامه ای به زودی بین حوزه‌های علمیه و شورای تبلیغات اسلامی منعقد خواهد شد تا در این زمینه از ظرفیت روحانیون بهره کافی گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات