خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان؛

نسل جوان باید با اهداف انقلاب اسلامی آشنا باشد/ انقلاب کردیم تا آقابالاسر نداشته باشیم

امام جمعه شهرستان گرگان گفت: نسل جوان باید با اهداف انقلاب اسلامی آشنا باشد در کتاب دبستان و دبیرستان باید این مسائل مطرح شود و جوانان بدانند که چه بر سر این کشور آمده است و چه سرمایه‎هایی را در این راه از دست دادیم.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۷۹
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، آیت‎الله سیدکاظم نور مفیدی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهرستان گرگان اظهار کرد: انقلابیون اصیل امکان ندارد که با انقلاب زاویه پیدا کنند نسل جدید باید بیدار باشد؛ مبادا تبلیغات سوء دشمنان آنها را به اشتباه بکشاند.

وی تصریح کرد: هفته‎ای که گذشت هفته‌ای بسیار غمبار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران بود چراکه یکی از شخصیت‎های اصیل انقلابی خود را از دست داد که این ضایعه اسفبار را به حضرت ولی‎عصر (عج)، حوزه‎های علمیه، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت می‎گویم.

*نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان بر لزوم آشنایی نسل جوان با حوادث قبل از انقلاب و سختی‎هایی که انقلابیون با آن مواجه شدند تاکید کرد و افزود: نسل جوان باید بداند که چرا امام راحل نهضت را شروع کرد و چرا انقلابیون حاضر شدند همه سختی‎ها را به جان و دل بخرند تا چه چیزی را به دست آورند، دانستن این نکات برای نسل جوان بسیار مهم است.

آیت‌الله نورمفیدی متذکر شد: قبل از انقلاب، کشور ما در تمامی شئون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... در سلطه بیگانگان و اجانب بود و آنها همه تصمیمات را برای این کشور می‎گرفتند، امام عزیز برای اینکه کشور و ملت ایران را از زیر سلطه اجانب، آمریکا و دیگران نجات دهد، مبارزات سختی را تحمل کرد، از همان اوایل انقلاب و نهضت، شخصیت‎های برجسته‎ای همراه امام وارد این عرصه شدند که برای نجات کشور و این ملت شریف زحمت کشیدند.

وی اضافه کرد: شایسته این ملت نیست که زیر سلطه اجانب، آمریکا، انگلیس و دیگران باشد شخصیت‎های شهیدی مانند آیت‎الله مطهری، آیت‎الله بهشتی، آیت‎الله مفتح، آیت‎الله طالقانی، بزرگان و مجاهدانی که در دانشگاه و نسل جوان ان روز همراه امام راحل با پذیرش همه سختی‎ها وارد این عرصه شدند برای اینکه کشور و ملت را نجات دهند.

امام جمعه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه هدف انقلاب اسلامی کاملا مشخص بوده است، گفت: نسل جوان باید با اهداف انقلاب اسلامی آشنا باشد در کتاب دبستان و دبیرستان باید این مسائل مطرح شود و جوانان بدانند که چه بر سر این کشور آمده است و چه سرمایه‎هایی را در این راه از دست دادیم.

نورمفیدی با اشاره به ارتحال آیت‎الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: این عالم مجاهد نستوه سختی‎های زیادی را در دوران 53 سال از شروع این نهضت متحمل شد زندان‎ها، تبعیدها، دربه‎دری‎های زیادی کشید، او را به سربازی بردند شکنجه‎هایی زیادی در زندان با تمام وجودش لمس کرد اما مقاومت کرد و همانند کوهی استوار ایستادگی کرد و کسی را لو نداد که گرفتار شود.

وی با بیان اینکه هاشمی در راه انقلاب و نجات کشور زحمات زیادی را کشید، ابراز کرد: هاشمی از آنهایی بود که انقلاب را با تمام وجود لمس کرد و چشید این انقلاب را به خوبی شناخته بود نه فقط در مورد ایران بلکه درباره جهان اسلام همینطور فکر می‎کرد.

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان افزود: آنهایی که علیه هاشمی رفسنجانی قلم زدند، سخن گفتند، توهین کردند اینها فردای قیامت چگونه می‎توانند جواب خدا را بدهند واقعا همانطوری که امام راحل در مورد شهید بهشتی فرمودند که مظلوم زیست و مظلوم از دنیا رفت مرحوم آیت‎الله هاشمی واقعا آن روزهای سخت و فشاری که نظام ستمشاهی به مبارزان وارد کرد مظلومانه پای انقلاب با تمام سختی‎هایش ایستاد.

نورمفیدی گفت: متاسفانه این اواخر عده‎ای حریم این شخصیت بزرگ را شکستند اما با همه این حرف‎ها و مرارت‎هایی که هاشمی تحمل کرد حاضر نشد که حتی یک ذره از انقلاب فاصله بگیرد چراکه انقلاب را با تمام وجود دوست داشت.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری پیرامون ارتحال این مجاهد نستوه تصریح کرد: پیام رهبر معظم انقلاب پرده از حقایقی برداشت و نشان داد به آنهایی که زبان به یاوه‎گویی باز کرده بودند و اینکه اشاره داشتند خناثان و وسوسه‎گرانی به دنبال این بودند که هاشمی را از مقام معظم رهبری جدا کنند و شکاف ایجاد کنند اما وسوسه خناثان باعث نشد هاشمی از علاقه‎ای که بین ما «مقام معظم رهبری» وجود داشته ذره‎ای کاسته شود.

امام جمعه شهرستان گرگان متذکر شد: نسل جوان با شناخت مبارزات امام، روحانیون و اقشار مختلف باید آشنایی کافی پیدا کند و بداند که این کشور به جمیع شئون در حلقوم بیگانگان قرار گرفته بود و امام با مبارزات خویش این کشور و این ملت را از حلقوم دشمن بیرون کشید.

نورمفیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده است، تشریح کرد: سرمایه‎های زیادی را از دست دادیم برای اینکه استقلال به دست آوریم و این کشور به خودش متکی باشد و آقابالاسر نداشته باشیم، آمریکا به ما امر و فرمان ندهد تا با یک اولتیماتوم خود را ببازیم، این انقلاب برای دستیابی به عزت و استقلال کشور ایران ایجاد شد و نباید بگذاریم این استقلال از بین برود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها