خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با بسیج:

شاخصه‌های توسعه در استانهای مناطق عملیاتی ۱۰ درصد افزایش یافت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شاخصه‌های توسعه در استانهای مناطق عملیاتی دفاع مقدس ۱۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۱۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، از تصویب مصوبه تاریخی کمیسیون تلفیق در مورد مناطق جنگی در صحن مجلس  خبر داد و اظهار داشت: طبق بند «ج» ماده 128 قانون دولت موظف است ردیف متمرکزی را در قانون بودجه سنواتی به جبران عقب‌ماندگیها و ارتقای شاخصهای برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس این قانون نرخ توسعه این استانهای جنگ زده سالیانه 10 درصد افزایش یابد و به سطح متوسط شهرستانهای برخوردار کشور برسد، گفت: خوشبختانه این مصوبه در مجلس مصوب شد و دولت باید سالیانه 10 درصد شاخصه‌های توسعه را در این مناطق و استانها افزایش دهد.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه نمایندگان مصوبه‌ای برای جبران عقب ماندگیهای استانها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشتند، افزود: دولت موظف است که بودجه لازم را برای این مناطق تدارک ببیند.

وی اظهار کرد: دولت باید در پایان برنامه پنج ساله مناطق جنگ زده را به سطح شاخصه توسعه یافته یا شاخص برخوردار در کشور برساند.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه ستاد کل نیروهای مسلح موظف است محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تا پایان سال اول برنامه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه باید یک ردیف بودجه‌ای خاص به منظور جبران عقب ماندگیهای مناطق عملیاتی اختصاص دهد.

ارسال نظرات