مدیر جهاد کشاورزی محلات خبر داد

تولید بیش از 6 میلیون قطعه ماهی زینتی در محلات/رشد 67 درصدی صادرات ماهی زینتی

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: امسال بیش از 6 میلیون قطعه ماهی زینتی در کارگاه‌های پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۴۱۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

عبدالله محمودی مدیر جهادکشاورزی شهرستان محلات در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به رتبه شهرستان محلات در بخث ماهیان زینتی گفت: محلات رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.

وی افزود: سالانه 700 هزار دلار ماهی زینتی از این شهرستان صادر می‌شود که نشان از استعداد این شهرستان در تولید و صادرات غیرنفتی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی محلات تصریح کرد: 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از محلات صورت می‌گیرد که این امر گواه اهمیت و جایگاه این شهرستان در امر تولید و پرورش ماهیان زینتی است.

محمودی با اشاره به میزان صادرات 9 ماهه نخست امسال گفت: در 9 ماهه امسال 470 هزار قطعه ماهی زینتی از این شهرستان صارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 67 درصدی داشته است چراکه در مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات 286 هزار قطعه ماهی زینتی بود.

وی افزود: علت این افزایش صادرات ماهی زینتی، بازاریابی موثر در ترکیه و افغانستان است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات تصریح کرد: ماهیان زینتی این شهرستان در 35 گونه به کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی و ترکیه صادر شده است.

محمدی با بیان اینکه امسال بیش از 6 میلیون قطعه ماهی زینتی در کارگاه‌های پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است، گفت: در شهرستان محلات 200 گونه در 18 کارگاه پرورش ماهی زینتی تولید می‌شود که مهمترین این گونه‌ها شامل دالر، پرت، اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات