خبرهای داغ:

40 تخت روانپزشکی جدید در قم افتتاح شد

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از طریق ویدئو کنفرانس 40 تخت روانپزشکی جدید را در بیمارستان نکویی شهر قم افتتاح کرد.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۰۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
40 تخت روانپزشکی جدید در قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم افتتاح 40 تخت روان پزشکی جدید در استان قم ظهر امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و مظفری معاون درمان این دانشگاه برگزار شد.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در این مراسم با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله بهداشت روانی اظهار کرد: در کشورهای دیگر در کنار سیاستمداران و افراد مشهور، یک تیم روانپزشک و روانشناس حضور دارند و این مساله نشان می‌دهد که مسائل روحی و روانی در زندگی روزمره اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در صورت توجه بیشتر مدیران کشور به مسائل روانی و روحی، شاهد آرامش بیشتری در جامعه خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پیش از شروع دولت در طول دو دهه تنها هزار تخت روانپزشکی در بیمارستان‌های کشور راه اندازی شده بود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به راه اندازی تخت‌های روانپزشکی در کشور گفت: در کمتر از سه سال توانستیم که هزار تخت روانپزشکی جدید را در کشور راه اندازی کنیم که این معادل 20 سال کار در گذشته است.

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که یک روزی به جای راه اندازی هزار تخت بیمارستانی جدید، هزار تخت را در بیمارستان‌های کشور تعطیل کنیم.

شایان ذکر است امروز هزار تخت روانپزشکی جدید در راستای طرح تحول نظام سلامت در 66 بیمارستان، 58 شهرستان و 31 دانشگاه علوم پزشکی کشور راه اندازی شد. در این مراکز درمانی خدمات بی سابقه و نوین بسته سلامت روان ارائه می‌شود.

در راستای طرح نظام تحول نظام سلامت هم 40 تخت روانپزشکی جدید با اعتبار 750 میلیون تومان در بیمارستان نکویی شهر قم راه اندازی شده و ارائه خدمات به بیماران در این بخش همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
ارسال نظرات