خبرهای داغ:
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

شهید فهمیده الگوی تراز انقلاب اسلامی برای جوانان است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید فهمیده که امام راحل از او به عنوان رهبر یاد کرد، الگوی تراز انقلاب اسلامی برای جوانان کشور و همه مردم آزاد خواه جهان است.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۶۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
شهید فهمیده الگوی تراز انقلاب اسلامی برای جوانان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار علی فضلی روز یکشنبه در کنگره شهید فهمیده، سرداران، فرماندهان و 300 شهید بخش مرکزی قم درحسینیه فاطمه الزهرا (س) شهر قنوات قم، افزود: اندیشه امام راحل در تشکیل نهضت و انقلاب اسلامی، تکیه بر مردم بود و شهیدانی همچون شهید فهمیده حاصل این نوع نگاه هستند. 

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) مردم را به صحنه آورد و آنان نیز با مجاهدت در مسیر حفظ ارزش ها جان فشانی کردند تا جایی که نوجوانی مثل شهید فهمیده برای جوانان جبهه مقاومت اسلامی در سراسر عالم به الگویی مثال زدنی تبدیل شد. 

فضلی گفت: 36 هزار شهید دانش آموز که هر یک مانند حسین فهمیده جان خود را در راه دفاع از میهن فدا کردند، هر کدام الگوهایی برای جوانان نسل حاضر هستند تا با پیروی از اندیشه آنها مسیر حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی دنبال شود. 

وی ادامه داد: امروز در سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی، رزمندگان اسلام به تبعیت از امام راحل و انقلاب اسلامی در صحنه های نبرد حاضر می شوند و توطئه های دشمنان را خنثی می کنند. 

شهید حسین فهمیده سومین فرزند از بین هشت فرزند خانواده فهمیده در شانزدهم اردیبهشت 1346 در روستای سراجه قم متولد شد و در مهرماه 1358 همراه با خانواده‌ به کرج مهاجرت کرد. با آغاز جنگ تحمیلی حسین از کرج به سمت میدان های نبرد حق علیه باطل شتافت و با وجود مخالفت فرماندهان در خط مقدم جبهه حضور یافت. دو بار محرومیت در مهرماه 1359 مانع از ادامه حضور او در مقابل دشمن بعثی نشد. هجوم سراسری دشمن بعثی به میهن اسلامی حلقه محاصره را بر رزمندگان مدافع خرمشهر تنگ تر می کرد. حسین در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته و در دستش گرفته بود به طرف تانک ها حرکت می کند. تیری به پای او می‌خورد و از ناحیه پا مجروح می‌شود. اما زخم گلوله نمی تواند از اراده محکم و عزم پولادین او جلوگیری نماید. بدون هیچ دغدغه و تردیدی تصمیم خود را عملی می‌کند و از لا به لای امواج تیر که از هر سو به طرف او می آمد، خود را به تانک پیشرو می رساند وآن را منفجر می‌کند و خود نیز به شهادت می رسد. 
شهید فهمیده الگوی تراز انقلاب اسلامی برای جوانان است
** نذر 20 میلیون صلوات برای پیروزی در عملیات کربلای پنج 
سردار فضلی در ادامه به عملیات غرور آفرین کربلای پنج اشاره کرد و گفت: با وجود آن که رزمندگان اسلام در عملیات کربلای چهار فتحی به دست نیاورده بودند در مدت زمان بسیار کوتاهی نقشه عملیات کربلای پنج طراحی شد و رزمندگان موفق شدند با عبور از موانع بسیار سختی که توسط عراقی ها در منطقه شلمچه برای حفاظت از شهر بصره ایجاد شده بود، به اهداف مورد نظر عملیات دست یابند. 

وی افزود: در زمان طراحی عملیات، ندای امام خمینی (ره) از جماران به فرماندهان دلگرمی داد و ایشان از رزمندگان خواستند تا عملیات در منطقه شلمچه انجام شود و این مساله باعث شد با وجود سختی های فراوان، عملیات در منطقه مورد نظر انجام شود که به لطف الهی با پیروزی بزرگی همراه بود. 

وی ادامه داد: دلگرمی رزمندگان برای انجام این عملیات، دیدار با امام خمینی (ره) در جماران بود و رزمندگان قبل از آغاز عملیات به نیت سلامتی امام راحل برای پیروزی در عملیات20 میلیون صلوات ( بر مبنای فرمان امام مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج ) نذر کردند. 

عملیات کربلای پنج به عنوان سنگین ترین و گسترده ترین عملیات دوران دفاع مقدس 1365 با رمز «یازهرا(س)» توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی فرمانده ستاد جنگ در شب 19 دی ماه اعلام و در 70 روز اجرای این عملیات قوی ترین دژ دشمن بعثی در شرق بصره فروریخت تا در هفتمین سال جنگ تحمیلی معادلات نظامی و سیاسی به نفع جمهوری اسلامی تغییر کند. 

بخش مرکزی یکی از بخش های پنجگانه استان قم، شامل شهرستان قم، شهر قنوات و دهستان قمرود است که در 10 کیلومتری شمال استان قم واقع شده است. 

جمعی از مسئولان استان قم در کنار اقشار مختلف مردم در این کنگره حضور داشتند. 
شهید فهمیده الگوی تراز انقلاب اسلامی برای جوانان است
ارسال نظرات