خبرهای داغ:
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم خبر داد

تكميل حفاري مكانيزه خط يك متروي قم

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم از تكميل حفاري مكانيزه خط يك مترو خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۵۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
تكميل حفاري مكانيزه خط يك متروي قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به خط یک مترو، اظهار کرد: در حدود ۱۰.۳ کیلومتر خط یک به صورت حفاری مکانیزه انجام شد که در هفته گذشته به نقطه پایانی خود رسید.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم از برگزاری مراسمی برای اعلام پایان حفاری خط یک مترو  خبر داد و افزود: در این مراسم از کسانی که در طول این مسیر خدمات ارائه دادند و زحمات فراوانی متحمل شدند، تجلیل می‌شود.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: بخش بعدی تونل که به طول ۳.۸ کیلومتر از میدان ولیعصر تا جمکران است به صورت دستی و سنتی حفاری می‌شود.

وی با اشاره به خریداری دستگاه حفاری در سال ۹۱ گفت:‌ پروژه حفاری تونل از سال ۹۲ به صورت حفاری مکانیزه آغاز شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه چهار تا ۶ ماه زمان نیاز است که دستگاه در نقطه دیگر نصب شود، گفت: پس از اینکه دستگاه از محل میدان ولی عصر(عج) خارج شود، در پردیسان در نقطه‌ تعیین شده مکان‌یابی می‌شود تا خط دو از آن نقطه شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر خط دو از پردیسان به سمت میدان مصلی، خیابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خیابان ۱۹ دی و پایانه شمالی است.

قاری قرآن یادآور شد: این پروژه از معدود پروژه‌هایی بود که حادثه‌ای در آن روی نداد و در طول زمان حفاری بالاترین رکورد حفاری در روز به میزان بالای ۳۰ متر حفاری در طول یک روز شکسته شد.
ارسال نظرات