خبرهای داغ:
شرح حدیث از امام خامنه‌ای (مدظله) در مقدمه درس خارج / 2

عابدترین، سخی ترین و پرهیزگارترین!

آنچه در درجه ی اول اهمیت است، فرائض است. این هم همین طور، سخی ترین مردم آن کسی است که زکات مال را می دهد.
کد خبر: ۸۸۰۹۷۱۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج  عن رسول الله صلی الله علیه و آله، قال: أعبدُ الناس مَن أقامَ الفرائُض و اَسخَی الناس مَن اَدَّی و زکاهَ مالِه و اَزهَدَ الناس مَن اِجتَنَبَ الحرام و اَتقَی الناس مَن قالَ الحق فی ما لَهُ و علیه ( الامالی  شیخ صدوق، صفحه 72)

می فرماید: اعبد - مردم - این است، عابدترین - مردم - کسی است که فرائض را به جا می آورد. بعضی ها حرص و شوقی نشان می دهند به بعضی از متسحبات که خب فی نفسه در جای خود خوب است، اما همراه است با بی اعتنایی به واجبات منطق شرع این را نمی پسندد و قبول ندارد.

آنچه در درجه ی اول اهمیت است، فرائض است. این هم همین طور، سخی ترین مردم آن کسی است که زکات مال را می دهد در مقابل آن کسانی است که پول خرج می کنند اما آنچه که بر آنها واجب است، آن را ادا نمی کنند، این سخاوت نیست. همچین کسی که خمس بر او واجب است، خمس مالش را نمی دهد اما به فلان خیر و.. کمک می کند این را شارع مقدس نمی خواهد.

پارسا ترین مردم (نیز ) آن کسی است که از حرام اجتناب کند و الا اگر انسان از بعضی زخاف دنیوی و جلوه های دنیا انسان اجتناب می کند و دامن خودش را بر می چیند که این فی نفسه خوب است لکن از گناهانی اجتناب نمی کند! این فرد زاهد نیست و پرهیزگارترین مردم هم آن کسی است که حق را بگوید، در جایگاه حق بایستد، حرف حق بزند، چه آن حرف حق گفتن یا جای حق ایستادن به نفع او تمام بشود یا به ضرر او باشد.

شرح حدیث از امام خامنه ای مدظله العالی در مقدمه درس خارج 93/2/14

 

انتهای پیام/ ل

منبع :طنین یاس
ارسال نظرات
آخرین اخبار