خبرهای داغ:
صالحی امیری:

وزارت ارشاد وسواس جدی در حوزه نظارت بر انتشار کتاب دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد وسواس جدی در حوزه نظارت بر انتشار کتاب دارد، گفت: زمانی که 80 هزار مجوز صادر می‌شود ممکن است تعدادی مشکل هم ایجاد شود و سعی داریم این مشکلات را نیز برطرف کنیم.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۷۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
وزارت ارشاد وسواس جدی در حوزه نظارت بر انتشار کتاب دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  سیدرضا صالحی امیری عصر امروز در دیدار آیت‌الله سبحانی، خطاب به آیت الله سبحانی با بیان اینکه شما در حوزه فقاهت و مرجعیت منشأ خدمات بسیاری بوده‌اید اظهار کرد: رئیس جمهوری سلام گرم خود را به شما و دیگر مراجع تقلید ابلاغ کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در حوزه فضای مجازی گفت: در مرکز رسانه‌های دیجیتال وضعیت فضای مجازی که بسیار پیچیده است پایش و رصد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های شورای عالی فضای مجازی گفت: در جلسات اخیر مصوبات بسیار مهمی در شورای عالی فضای مجازی داشتیم و مأمور به ثبت نام از کانال‌ها و فعالان فضای مجازی شدیم تا بتوانیم کسانی که در این حوزه فعال هستند شناسایی کرده و کنترل کنیم.

وی با اشاره به سازماندهی دو میلیون جوان در 23 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: سعی داریم ارتباط مردم با مساجد خصوصاً جوانان را افزایش دهیم.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه قرآن و عترت مأموریت اصلی و دائمی وزارت فرهنگ است خاطرنشان کرد: در عرصه تفسیر و تعلیم مفاهیم قرآنی فعالیت ویژه‌ای داریم.

وی با اشاره به مساله حج گفت: بنا داریم مقدمات اعزام حجاج را فراهم کنیم و براساس مکاتباتی که عربستانی‌ها داشتند شروطی تعیین شده است و در اسفند ماه هیاتی اعزام خواهند شد برای مذاکره و اگر شروط پذیرفته شود مانعی برای اعزام به حج نخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در هیچ شرایطی مانع اعزام حجاج نخواهیم بود مشروط بر اینکه عزت، احترام و امنیت حجاج تأمین شود تصریح کرد: ما تاکید داریم که اگر عربستان مشکلی در روند پذیرش شروط ایجاد نکند حج سال آینده برقرار خواهد شد.

وی با تاکید بر نیاز دولت به پشتوانه مرجعیت و روحانیت برای تحقق اهداف خود گفت: ما نمی‌توانیم حجم مسائل فرهنگی دینی و اجتماعی مردم را پاسخگو باشیم به جز اینکه بدانیم پشتوانه مرجعیت را داریم.

صالحی امیری تصریح کرد: مرجعیت کانال اصلی ارتباط و اعتقاد مردم هستند و این ارتباط ما با مرجعیت از روی نیاز و احساس ما برای کسب راهنمایی برای حرکت صحیح در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد وسواس جدی در حوزه نظارت بر انتشار کتاب دارد، تصریح کرد: زمانی که 80 هزار مجوز صادر می‌شود ممکن است تعدادی مشکل هم ایجاد شود و سعی داریم این مشکلات را نیز برطرف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه با گسترش بحث کتاب در شهرستان‌ها به دنبال تقویت کتابفروشی‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: کتابفروشی‌ها در چند سال گذشته تضعیف شدند و یکی از سیاست‌های ما تقویت آن‌ها است چرا که آن‌ها نقطه اتصال مردم به کتاب هستند.

وی گفت: سالیانه چندین میلیارد به ناشرین، کتابفروشی ها و حوزه کتاب کمک می‌کنیم؛ درحال حاضر 12 هزار ناشر در کشور داریم و ناشر به چاپ، کتابفروشی و کتابخوان گره خورده است و زمانی که کتابخوانی کاهش دارد، کتابفروشی تضعیف شده و به دنبال آن ناشر و مؤلف و همه ضعیف خواهند شد.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه به دنبال تقویت زنجیره کتاب و کتابخوانی در کشور هستیم، تصریح کرد: امیدواریم در پایان این دولت بتوانیم چند دقیقه سرانه کتابخوانی در کشور را افزایش دهیم.
ارسال نظرات