خبرهای داغ:
موسویان:

45 میلیون نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز قریب به 45 میلیون نفر از مردم عضو شبکه‌های اجتماعی هستند که این شبکه‌ها در فضای مجازی یک دنیای جدیدی را ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۸۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
45 میلیون نفر عضو شبکه‌های اجتماعی هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مرتضی موسویان عصر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله علوی گرگانی، با بیان اینکه فضای مجازی امروز یکی از موارد بسیار اساسی کشور بوده و مهاجرت به این فضا گسترش زیادی یافته است اظهار کرد: امروز قریب به 45 میلیون نفر از مردم عضو شبکه‌های اجتماعی هستند که این شبکه‌ها در فضای مجازی یک دنیای جدیدی را ترسیم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرایفی که این فضا دارد زیست بومی در این فضا طراحی شد و کار کارشناسی صورت گرفت تا در این فضای نامحدود فضایی پاک، سالم و ایمن ایجاد کنیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از زمانی که وزیر جدید حضور پیدا کردند دغدغه‌ها همان دغدغه‌های رهبری و مراجع و علما بود که باید در زمینه‌ آسیب‌ها و مشکلات فضای مجازی چاره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم در زمینه کنترل آسیب‌های فضای مجازی ایجاد شده است، افزود: در این راستا مصوبه‌ای در شورای عالی فضای مجازی ظهور کرد که در طول دوران فعالیت این شورا چنین مصوبه‌ای در زمینه سالم سازی وجود نداشت.

موسویان گفت: زیرساختی ایجاد کردیم که تمام دارندگان محتوا هویت خود را برای مردم مشخص کنند و کسانی که هویت خود را مشخص می‌کنند شماره منحصر به فرد دریافت می‌کنند و این افراد با وسواس زیاد پایش می‌شوند.

وی ادامه داد: این پایش با زیرساخت هوش مصنوعی و با استفاده از کارشناسان متدین است و ما بدون اینکه بحث سلب داشته باشیم به محض تخلف بدون هیچ هماهنگی این شماره را از او خواهیم گرفت و مردم دیگر او را در فضای پاک نخواهند دید.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات وزیر فرهنگ و با کمک مراجع و متدینین سعی داریم فضایی پاک و سالم را برای استفاده مردم ایجاد کنیم.
ارسال نظرات