نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

سیاست‌های ایران نسبت به آمریکا تغییرپذیر نیست/ایثارگری و گذشت آتش‌نشانان ستودنی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ملت ایران تا آخر ایستاده‌ است چراکه با وجود رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و سرداران بزرگی که آماده جنگ با توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان و آل‌سعود هستند تن به ذلت در مقابل آمریکا نمی‌دهیم.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۱۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد با اشاره به تلاش برای خدمت به خلق گفت: یکی از کارهای مهم و میدان‌های بزرگ کار و تلاش و مجاهدت است که در قرآن به آن تاکیدات زیادی شده است.

وی افزود: پیش‌بینی و پیشگیری دو مولفه بزرگی است که می‌توان با الگوبرداری از آن بسیاری از حوادث و چالش‌ها را برطرف ساخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به حوادث ساختمان پلاسکو تصریح کرد: ما همواره ساختمان‌ها و کارگاه‌های فرسوده زیادی در کشور داریم که باید برای آن‌ها تدبیر لازم را انجام دهیم. باید در هر کارگاه و ساختمانی امکانات لازم مهار آتش وجود داشته باشد تا از شعله‌ور شدن بیشتر آتش جلوگیری شود و شاهد خسارت‌های سنگینی مانند ساختمان پلاسکو نباشیم.

آتش‌نشانان جان خود را بخشیدند تا دیگر شهروندان زنده بمانند

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: شیر مردان آتش نشان کسانی هستند که در حادثه پلاسکو جان خود را فدا کردند تا خسارت را به حداقل برسانند آنان جان دادند تا دیگر شهروندان در آتش نسوزند.

وی با اشاره به اینکه شهادت در راه خدا اجر بزرگی است که نصیب هرکسی نمی شود، گفت: هرکس در میدان اسلام برای راه خدا جان خود را فدا کند شهید است و شهیدان پلاسکو هم مانند دیگر شهدای دفاع مقدس از این اجر اخروی بهره برده‌اند و درجه شهادت نصیب آنها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در راستای خدمات اجتماعی ارگان‌های زیادی از جمله آتش نشان‌ها، هلال احمر و اورژانس انجام وظیفه می‌کنند ولی هرکس به اندازه وسعش باید کمک کند چراکه این کار واجب و وظیفه همگانی است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی وظیفه همگان است، گفت: در حال حاضر استان درگیر مسئله آنفولانزای حاد پرندگان است که می‌توان به برادران محیط زیست و دامپزشکی در این مسیر کمک کرد و آنان را در جمعه آوری لاشه پرندگان البته با رعایت نکات بهداشتی همراهی کرد.

وی افزود: مقابله با حوادث وظیفه همه است. امروز با زندگی ماشینی که به وجود آمده احتمال خطرات و حوادث ناگوار بسیار است. شهرداری‌ها باید تذکرات لازم را به کارگاه ها و ساختمان های فرسوده بدهند تا مرمت و بازسازی شوند. از سوی دیگر بایستی آتش نشانان از امکانات بهتری برخوردار باشند تا چنین حوادث دلخراشی را شاهد نباشیم.

وی با شاره به اینکه حادثه پلاسکو همه ملت را داغدار کرده است، گفت: این حادثه دلخراش همه ملت را داغدار کرده و تمامی ملت را تحت تاثیرقرارر داده است. برای بازماندگاه آنها صبر می طلبیم و امیدواریم خسارت های این حوادث با عنایت الهی و همکاری مردم و دولت جبران شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که همه مردم تمامی تلاش خود را انجام دهند تا مصدومین زیر آورا مانده نجات پیدا کنند اگر چه مصیبت بزرگی است ولی باید به خدا توکل کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: متاسفانه مصیبت دیگر این حادثه این است که از ۱۶۰ واحد تجاری فقط ۱۰۰ واحد بیمه بوده است ما باید از این حادثه درس بگیریم و با هوشیاری کامل جلوی ابن اتفافات ناگوار را بگیریم مثلا اینکه شرکت‌های بیمه شرایطی را فراهم کنند تا همه کارگاه های صنعتی و تجاری بیمه شوند.

فضای مجازی چالش بزرگ برای جامعه اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به تهدیدهای فضای مجازی تصریح کرد: جوانان با تقویت تقوی الهی در وجود خود در برابر آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها خود را محفوظ نگه دارند همچنین خانواده‌ها بیشتر باید مواظب فرزندان خود باشند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: امروز فضای مجازی چالش بزرگی است که خانواده ها درگیر آن هستند جوانان بابد بدانند که این عمر سرمایه بزرگی است که خداوند نصیب آنها کرده است پس با تلف کردن آن در راه نادرست آن را در آتش نسوزانند.

انقلاب اسلامی حکومتی مبتنی بر آموزه‌های جامع و اصیل اسلام

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر گفت: برنامه های نسبی زیادی را از طرف ستاد اجرایی و شورای هماهنگی تبلیغات فراهم شده است که تمامی آنها مردمی هستند و با کم‌ترین هزینه و بیشترین بازدهی را آماده کرده ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حکومت اسلامی مانند حکومت طاغوت نیست که همه چیز را صرف راه‌های حرام می‌کرد؛ انقلاب اسلامی حکومت اسلامی قرآن و امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه خود قرار داده است.

وی افزود: برگزاری مراسم دهه فجر یادآور امام راحل، شهدا و موفقیت ملت ایران در برابر دشمنان و توطئه‌ها است.

ملت ایران با وجود ولایت فقیه و سرداران بزرگ آماده در صحنه تسلیم نمی‌شود

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به پایان دوره ریاست اوباما گفت: اوباما در این مدت که رئیس جمهوری آمریکا بود بیش از شش هزار موشک و بمب خوشه ای بر سر مردم یمن، فلسطین و سوریه ریخت که این نشان دهنده افکار خبیث دولت آمریکا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه منافقین و برخی از دشمنان داخلی نامه‌هایی را برای ترامپ می فرستند تا در برابر اسلام ایستادگی کند و آن را برای دعوت به جنگ با ایران می خوانند.

وی افزود: ترامپ کابینه میلیاردرها، شراب‌خورها است که روز خود را با فساد بازی می‌گذرانند و هنوز نیامده در برابر اسلام موضع می گیرد. ولی کور خوانده است چراکه مقام معظم رهبری و ملت اسلام در برابر آنها ایستاده‌اند و قطعا همه نقشه‌ها آنها نقش برآب خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ما تا آخر ایستاده‌ایم و مانند طاغوت نیستم که پایه‌های آن از سستی درست شده بود. با وجود سرداران بزرگی که آماده جنگ با توطئه ها و نقشه های دشمنان و آل‌سعود هستند تن به ذلت در مقابل آمریکا نمی‌دهیم.

وی بااشاره به جنایت‌های آمریکا در بحرین، یمن و سوریه گفت: مردمان مسلمان بحرین، یمن و سوریه با حداقل امکانات در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند. امیدواریم مذاکرات درباره سوریه به پیروزی برسد و شر تروریست ها از کشور سوریه کم شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: اگر جلوی تروریست ها گرفته نشود و در مقابل آنها ایستادگی نکنیم قطعا آنها با افکار خبیث خود فرهنگ اسلامی را تضعیف کرده و فرهنگ تروریستی را ترویج می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات