خبرهای داغ:
با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم افتتاح شد

مرکز تخصصی صحیفه سجادیه امشب با حضور آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان طی مراسمی در استان قم افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۹۷۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه یکشنبه شب با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای ستاد ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه کار خود را در قم آغاز کرده است، عنوان کرد: حضور علما و روحانیون سطوح بالای حوزه در این مرکز تخصصی نشان از اهمیت صحیفه سجادیه است چراکه این افراد به دنبال مدرک نبوده و هر کدام جایگاه علمی مطلوبی دارند و امیدواریم از علمای استان هرمزگان نیز بتوانیم در این مرکز تخصصی استفاده کنیم.

علی علامه‌زاده با تاکید بر اینکه تاکنون 100 مقاله از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف ایران به دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) رسیده است، تصریح کرد: یکی از افرادی که در این کنگره رتبه‌های نخست را به خود اختصاص داده، آیت‌الله الموسوی از علمای برجسته عراق است.

همچنین مدیر موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه در این مراسم خاطرنشان کرد: اکنون محققان در حوزه علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مشارکت مطلوبی دارند و تاکنون بیش از 400 نفر از طلاب قمی دوره صحیفه سجادیه را سپری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لبخندان از عنایت آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نسبت به تاسیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه یاد کرد و گفت: مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی نسبت به فعالیت این مرکز نگاه ویژه دارند.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در ادامه این مراسم طی سخنانی مطرح کرد: با ابلاغ شورای عالی سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مبنی بر برگزاری کنگره برای ائمه اطهار(ع) استان‌های مختلف رسالت خود را در حد یک وظیفه انجام دادند اما استان هرمزگان با پیگیری شخصیت‌های برجسته این استان از جمله آیت‌الله نعیم‌آبادی و داشتن دغدغه ویژه فرهنگی برنامه‌ای بیشتر از یک وظیفه را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل با بیان اینکه حضور مسؤولان استان هرمزگان در این مراسم توجه آنها به موضوع مهم صحیفه سجادیه را اثبات می‌کند، تصریح کرد: موسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه عملکرد مطلوبی را طی دوره‌های مختلف رقم زده است و امیدواریم در مرکز تخصصی نیز بتوانیم تربیت اساتید مورد نیاز این موسسه را رقم بزنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به عنوان سخنران پایانی این مراسم به ایراد سخن پرداخت و اضافه کرد: صحیفه سجادیه فقط به دعاها محدود نمی‌شود چراکه اگر در دنیای کنونی به خوراک‌های فکری تحمیل شده به مردم جهان نگاهی داشته باشیم به خوبی می‌توانیم ضرورت ترویج صحیفه سجادیه برای روشن‌سازی حقایق را احساس کنیم.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی با بیان اینکه در سطح دنیا آموزه‌های نادرستی از اسلام در حال ترویج است، عنوان کرد: در روز قیامت مقابل عملکردهای نادرست برای مردم پاسخی وجود ندارد و میان غربی و غیرغربی تفاوتی نیست به همین علت بشریت بیش از هر دوره دیگری نیازمند قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.
ارسال نظرات