خبرهای داغ:
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

زمینه برگزاری مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش مهیاست

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه زمینه برگزاری مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش مهیاست، گفت: بخش فنی مسابقات آموزش و پرورش باید تقویت شود.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۹۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
زمینه برگزاری مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش مهیاست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در نشست هم اندیشی کارشناسان و رؤسای ادارات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش که پیش از ظهر چهارشنبه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: این نشست به مدت دو روز در حرم حضرت معصومه(س) با حضور کارشناسان و رؤسای قرآنی ادارات اوقاف و آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار می‌شود و بعد از ظهر پنج شنبه ۷ دی ماه به کار خود پایان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امروز ما در کشورمان بیش از هر روز دیگر نیازمند انسجام، اتحاد و تمرکز در امور هستیم، تصریح کرد: هیچ زمانی برای از دست دادن فرصت‌ها نداریم و باید در کنار هم قرار گیریم تا انتظاراتی که از حوزه‌های قرآنی وجود دارد، محقق شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: تلاش ما این است که زمینه مشارکت بیشتر سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با برگزاری مسابقات دانش آموزی هرچه بیشتر فراهم شود تا بتوانیم بهره برداری هر چه بیشتری از این مسابقات داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: سازمان اوقاف به عنوان دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی، مسئول هماهنگ کننده مسابقات، راهبری، نظارت و ساماندهی مسابقات است و نظارت به صورت موردی و مستمر در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای و استانی توسط ادارات اوقاف و در مرحله کشوری توسط مرکز امور قرآنی سازمان صورت خواهد گرفت.

بخش فنی مسابقات آموزش و پرورش باید تقویت شود

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: زمینه برگزاری مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش مهیاست و باید از این ظرفیت استفاده شود؛ اما بخش فنی مسابقات آموزش و پرورش نیز باید تقویت شود. همچنین بحث آموزش و ارتقاء استعدادها نیز با جدیت باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مراحل منطقه‌ای و استانی مسابقات دانش آموزی حتی المقدور باید در مساجد یا بقاع متبرکه برگزار شود و در منظر عموم مردم باشد و همچنین در مرحله استانی باشکوه و عمومی برگزار شود تا تأثیرگذار باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مسابقات قرآنی اوقاف در گذشته متمرکز در رشته‌های آوایی بود، ولی مسابقات آموزش و پرورش رشته‌های معارفی را نیز دارد و اوقاف هم کم کم رشته‌های معارفی را در بخش بزرگسال گسترش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: تمرکز هم افزایی در برنامه‌های قرآنی  بسیار ضروری است و دستگاه‌های فرهنگی باید با هم افزایی کار کنند. امروز تعداد مسابقات قرآن بسیار زیاد است.

حجت الاسلام حسینی افزود: بیش از ۷۰ مسابقه کشوری و ۷ مسابقه بین المللی در کشور داریم که این‌ها باید مدیریت شوند و با هم افزایی و برنامه‌ریزی صحیح در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی اثرگذار باشند.

وفاق و همدلی در انجام فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم است

در ادامه این نشست محمد حسین مسیب زاده مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وفاق و همدلی در انجام فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم است افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه قرار است در برگزاری مسابقه با آموزش و پرورش همکاری کند؛ که در این کمک، صرفاً مباحث مالی ملاک نیست و هدف از بین بردن موازی کاری و بالا بردن کیفیت مسابقات دانش آموزی در کشور است.

مسیب زاده تأکید کرد: نگاه هر دو طرف باید هم افزایی باشد. حتی اگر دلایل منطقی هم دارید برای برگزاری جدای دو مسابقه ولی چون درخواست نماینده محترم ولی فقیه است و مصوب هم شده است و مطالبه بخش عظیمی از جامعه است بیایید با هم بودن را تمرین کنیم.

در ادامه این نشست  نمایندگان کارشناسان و رؤسای ادارات قرآنی سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.
ارسال نظرات